Kogo zachwycą twoje gadżety reklamowe?

Rozwijający się marketing wprowadził bardzo ważną zasadę-wskazówkę: zanim uruchomisz kampanię – określ GRUPĘ ODBIORCÓW. Zasada ma miejsce przede wszystkim (oczywiście nie tylko) w działaniach internetowych, a z kolei rzadko jest uwzględniana w działaniach wykorzystujących gadżety reklamowe.

Standardy w tworzeniu gadżetów

Oczywiście nie możemy zapominać o tradycyjnych zasadach towarzyszących produkcji gadżetów reklamowych. Takich choćby jak spójna identyfikacja wizualna – zgodnie z którą kancelaria z długoletnią tradycją zamówi wizytówki spełniające wszystkie normy z podręcznika savoir-vivre i odpowiadające etyce biznesu – czy użyteczność produktu – zgodnie z którą producent filmowy rozdaje taśmę odgradzającą z logo na plan filmu, a drużyna sportowa t-shirty lub czapki z daszkiem.

Optymalizuj koszty

Wróćmy do grupy odbiorców. To równie prosty, co skuteczny sposób na to, żeby pieniądze, które inwestujesz w gadżety, nie wylądowały w błocie. Nie jesteś chyba producentem długopisów, które trafiają w ręce długopisowych dealerów, czyli osób które uzupełniają zapasy biorąc udział w targach i innych wydarzeniach.

Jeżeli jesteś organizatorem lub współorganizatorem – na pewno masz gotową odpowiedź. Jeżeli decydujesz się na dołączenie do wydarzenia w innej roli – stwórz profil twojego idealnego odbiorcy. Odpowiedz sobie na pytania: kim jest, czym się interesuje, dlaczego dołączył do wydarzenia i do czego może przydać mu się twój podarunek.

Ogranicz grupę odbiorców i podnieś jakość gadżetów. Zamawiałeś 10 000 długopisów? W takim razie niech twoje kolejne zamówienie będzie składać się na przykład z 5 000 długopisów i 2 000 toreb, w które je zapakujesz. Pisaki nie zaginą w gąszczu innych, a odbiorcy na pewno bardziej docenią twój prezent, bo rzeczywiście jest wtedy bardziej wartościowy.

Odświeżaj i podnoś atrakcyjność

Kupowanie gadżetów w większych ilościach po prostu się opłaca, ALE… warto zadbać również o to, żeby odbiorca poczuł, że to prezent przygotowany specjalnie dla niego – właśnie na tę okazję.

Załóżmy, że decydujesz się na zakup torby i kilku gadżetów, które do niej wrzucisz. Dołączenie do tego małej karteczki, która będzie odnosić się do grupy odbiorców i aktualnego wydarzenia doda świeżości całej paczce. Nie dość, że spełnia dodatkowo funkcje wizytówki – może okazać się najlepszą „pamiątką” z danego eventu, a co za tym idzie – prawdopodobnie zagości u odbiorcy znacznie dłużej i stworzy dużo ciekawszą relację na linii – marka – obdarowany.

Na takim drobnym kartoniku warto zamieścić chwytliwy cytat, żart bądź ciekawostkę nawiązującą do wydarzenia lub zdanie czy hasło budzące emocje. Ponadto – utrzymując spójność i estetykę projektu – warto pamiętać o dacie i nazwie wydarzenia, a także informacjach o firmie, która wręcza podarunek.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *