Promowanie biznesu lokalnie- roznoszenie ulotek

Wielu małych przedsiębiorców zastanawia się, jaki jest skuteczny sposób na poszerzenie świadomości marki. Specjaliści od marketingu poświęcają bardzo dużo pieniędzy i czasu na rozbudowane kampanię, które nie docierają do większości potencjalnych odbiorców. Zapominają o jednym z najprostszych sposobów, który przynosi rzeczywiste i wymierne korzyści — roznoszenie ulotek.

Lokalny biznes, czyli bliski biznes

Należy pamiętać o tym, że biznes prowadzony lokalnie musi szukać swoich klientów także lokalnie. Nie ma znaczenia, jaki jest to rodzaj działalności, ważne jest to, by dotrzeć do jak największej liczby osób, które stać mogą się odbiorcami naszych usług. Niewątpliwie najlepszym sposobem jest właśnie reklama bezpośrednia. Do niej należy roznoszenie materiałów reklamowych. Na ulotce powinien znaleźć się dokładny adres lub nawet mapka dojazdowa do naszej firmy. Może ona także zawierać informacje dotyczące charakterystycznych punktów, przy których znajduje się siedziba. Buduje to od razu relacje z klientem, który czuje, że to właśnie miejsce znajduje się na znajomym terenie.

Roznoszenie ulotek na ulicach czy do skrzynek?

Obie formy mają swe plusy i minusy. Należy bardzo uważać na roznoszenie ulotek na ulicach, ponieważ główna, ruchliwa ulica, która prowadzi do dworca, czy jest turystyczną ulicą, nie nadaje się do promowania lokalnego biznesu. Z prostej przyczyny — turysta nie skorzysta z usług lokalnego fryzjera, ponieważ następnego dnia będzie już w innym mieście. Podobnie często w przypadku ludzi, którzy spieszą się na pociąg, autobus czy są gdzieś jedynie przejazdem, podarowanie im materiału reklamowego sprawia, że natychmiast ląduje on w koszu. Natomiast dystrybucja do skrzynek ma tę wielką zaletę, że trafia jedynie do osób, które potencjalnie mogą chcieć skorzystać z oferty. Jednak w tym także przypadku konieczna jest niezwykła intuicja, która pomaga w dopasowaniu formy ulotki do czasu i miejsca. Dlatego warto oddać się w ręce specjalistów, którzy nie tylko potrafią przewidzieć, który sposób kolportażu będzie dla nas najlepszy, ale także przygotują pełen plan działania z wyznaczaniem celów i zadań.

Artykuł powstał we współpracy z Pro-Mailer– roznoszenie ulotek Wrocław.

Podobne pomysły