Dla czytelników mojego newslettera i osób w zamkniętej grupie na Facebooku: przygotowałem szablon, który pomoże Ci zbierać pomysły biznesowe.
Wystarczy, że wydrukujesz kilkanaście, kilkadziesiąt (im więcej, tym lepiej) szablonów – może być w formacie A5. Na każdym z nich opracujesz wstępnie swój pomysł. Karty warto trzymać w jednym miejscu – segregatorze, koszulce, lub w notesie.
Kliknij aby ściągnąć.
Karta zwiera kilka elementów:
Nazwa pomysłu – nie trzeba nic dodawać wpisz po prostu nazwę pomysłu
Opis pomysłu – opisz możliwie obszernie pomysł, co chcesz robić, dla kogo, jakie zasoby będziesz potrzebował, jak będziesz dostarczał produkty, jaki model biznesowy zastosujesz, przybliżone koszty startowe i miesięczne, oraz potencjalne przychody.
Propozycja wartości – co zamierzasz produkować i sprzedawać klientom. Jakie wartości chcesz im dostarczać? Jakie korzyści im zaproponujesz?
Aktualna sytuacja rynkowa – krótki opis czy jak wygląda sytuacja na rynku, czy istnieje popyt, jeśli tak to jak duży, czy istnieją konkurencji? W jaki sposób się wyróżniają, jakie mają wady, w czym możesz być lepszy?
Działania na przyszłość – co trzeba zrobić by osiągnąć sukces? Np. zainwestować w nowe technologie, lub wypozycjonować markę na profesjonalną, niezawodną, czy wyróżniającą się designem.
Możliwość realizacji pomysłu – czy pomysł jest możliwy do realizacji teraz. W skali od 0 do 10. Jeśli aktualnie pomysł jest mało możliwy do zrealizowania np. ze względu na wysokie koszty startowe wróć do pomysłu za jakiś czas.
Jakość pomysłu – czy pomysł ma solidne podstawy tzn. czy popyt jest stabilny i rosnący, czy to po prostu moda? Czy pomysł jest unikalny, lub czy możesz to zrealizować o wiele lepiej niż konkurencja?
Jeśli czegoś jeszcze nie wiesz to nie wpisuj nic na siłę. W każdej chwili będziesz mógł do tego wrócić.