Jak Znaleźć Dobry Pomysł Na Biznes?

Jak znaleźć dobry pomysłna biznes_Dobry pomysł na biznes jest elementem dobrego biznesu. O tym nie trzeba nikomu specjalnie mówić.

Ale jak znaleźć dobry pomysł na własny biznes? O tym jak to zrobić dowiesz się z tego, krótkiego, ale mięsistego (sama esencja, zero lania wody) artykułu.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czym jest dobry pomysł na biznes?
  • Jak znaleźć dobry pomysł na biznes?
  • Dlaczego warto zbierać dużo pomysłów na biznes?

Czym jest dobry pomysł na biznes?

Dobry pomysł na biznes spełnia 3 warunki:

  1. Musisz dostarczyć coś czego pragnie rynek.
  2. Jesteś w tym dobry.
  3. Pomysł jest związany z twoją pasją, zainteresowaniami, lub po prosty kochasz to robić.

Poniżej możesz znaleźć grafikę przedstawiającą wypadkowe sytuacje, które mogą Ci się przydarzyć w drodze do znalezienia dobrego pomysłu na biznes.

dobry pomysł na biznes

Macież dobrego pomysłu na biznes. Dobry pomysł na biznes powienien znajdować się w środku (czerwone pole)

1. Najważniejsze są potrzeby klientów.

Bez klientów nie ma sprzedaży, a bez tego biznesu.

Po pierwsze podczas analizy pomysłu na biznes należy się zastanowić jakie potrzeby klientów zaspokaja nasz produkt.

Możemy również zastosować inną taktykę. Zastanów się przez chwilę jakie są potrzeby klientów i stwórz produkt, który je zaspokoi.

Analizę potrzeb klienta pomoże Ci wykonać piramida potrzeb Maslowa.

Poniżej możesz zobaczyć piramidę potrzeb Maslowa wraz z przykładowymi sektorami.

piramida potrzeb maslowa

Źródło: http://interbuda.eduseek.interklasa.pl/jablonzs/4_5tr_3.htm

Oczywiście powyższa piramida zawiera tylko kilka sektorów.

==> Sprawdź również 9 dochodowych branż.

Zasada działania piramidy potrzeb jest następująca.

Potrzeby niższego rzędu są ważniejsze niż wyższego. Gdy potrzeby niższego rzędu są zaspokojone człowiek przechodzi do zaspokajania potrzeb wyższego rzędu.

Oznacza to m.in., że zaspokajanie potrzeb niższego rzędu jest masowe.

Potrzeby fizjologiczne i bezpieczeństwa są zaspokajane najpierw. Sektory spożywcze, produkcja alkoholu, odzieżowy i obuwniczy, rynek mieszkaniowy, transport, higiena i medycyna to priorytety.

O wiele łatwiej jest wprowadzić nowy produkt żywieniowy lub drobne usługi niż coaching czy produkt prestiżowy.

W zależności od dochodów społeczeństwa im wyższe dochody są osiągane tym większy popyt jest na produkty, które zaspokajają potrzeby wyższego rzędu.

Rozwiązywanie problemów klientów

Oprócz potrzeb warto skupić się na problemach klientów. W sumie to mają oni potrzebę ich rozwiązania.

Jak to zrobić?

W trzech prostych krokach:

  1. Znajdź problem jaki doskwiera klientom.
  2. Znajdź rozwiązanie problemu.
  3. Dostarcz rozwiązanie klientom.

W zależości od rodzaju problemu możemy go rozwiązać produktem lub usługą.

Jedną z prostych i ciekawych technik szukania problemów jest szperanie na forach internetowych oraz zabawa z Google:

Wpisujesz w wyszukiwarkę frazę: jak + słowa kluczowe, np. jak szybko…  i czekasz na podpowiedź Google.

 Poznaj koniecznie dobre pomysły na biznes w domu.

Następnie szukasz rozwiązania takiego problemu. Gdy już znajdziesz rozwiązanie tego problemu musisz stworzyć produkt.

Może to być wpis na blogu (jeśli chcesz na nim zarabiać), książka lub ebook, doradztwo, lub produkty fizyczne.

Możesz również szukać fraz np. problem z …, albo jak rozwiązać problem z …

2. Twoje mocne strony

Drugim niezbędnym elementem dobrego pomysłu na biznes są twoje mocne strony.

Zalicza się do nich:

  • doświadczenie,
  • umiejętności,
  • posiadane zasoby,
  • osobowość,
  • cechy charakteru,
  • możliwości finansowe,
  • ukończone szkoły, studia, studia podyplomowe,
  • szkolenia i kursy,
  • wiedza ogólna i specjalistyczna,
  • posiadane kontakty osobiste i zawodowe,
  • zdolności i talenty.

Powyższe lista nie jest pewnie pełna. Warto byś poświęcił trochę czasu (więcej niż 5 minut) na analizę swoich mocnych stron.

Tutaj możesz znaleźć dokument Google, który pomoże Ci wypisać twoje mocne strony w poszczególnych kategoriach: Moje Mocne Strony

3. Pasja i zainteresowania

Teraz najlepszy kąsek na końcu.

Pasja, hobby, konik, zainteresowania. Coś co uwielbiamy robić ma wiele nazw. Dlaczego nasze ulubione czynności mogą stwarzać ciekawe możliwości biznesowe?

pomysł na biznes - produkcja filmów

Po pierwsze: Satysfakcja

Zadowolenie z tego co lubimy robić dodaje nam sił do działania. Potrafimy „pracować” po kilkanaście godzin dziennie. Po pracy możemy poświęcać wiele godzin na swoje hobby (o ile obowiązki domowe i rodzinne nam pozwalają).

Robienie tego, co kochamy dodaje nam sił do działania.

Po drugie: Łatwiej znieść porażkę.

Nie zawsze wszystko wyjdzie i się uda. Ale, gdy robisz to co lubisz, np. projektujesz i pielęgnujesz ogrody. Łatwiej zniesiesz brak klientów i weźmiesz się do roboty i ich poszukasz, gdy to uwielbiasz niż byś w takiej sytuacji i otworzył taką firmę tylko dlatego, że można na tym zarobić bo jest na takie usługi zapotrzebowanie.

Porażka jest łatwiej znieść, gdy robimy to czym się interesujemy.

Oczywiście nie na każdej pasji można zarobić. Ale można poszukać możliwości biznesowych związanych z naszymi zainteresowaniami.

Zobacz również:

Podobne pomysły

2407
Pobierz ebook: Pomysł na biznes oparty na pasji TERAZ.
Zostaw Email poniżej by ściągnąć darmowego ebooka:
Twój email jest bezpieczny w 100%. Też nie nawidzę spamu.
2407
Pobierz ebook: Pomysł na biznes oparty na pasji TERAZ.
Zostaw Email poniżej by ściągnąć darmowego ebooka:
Twój email jest bezpieczny w 100%. Też nie nawidzę spamu.