Google Ads – czym jest?

Mówiąc o marketingu sieciowym bardzo często można się natknąć na określenie związane z reklamą w Google Ads. Co to właściwie jest? Jak działa Google Ads i co warto o nim wiedzieć?

Czym jest reklama Google Ads?

Google Ads to nic innego jak system reklamowy, którego głównym celem jest wyświetlanie linków sponsorowanych. Innymi słowy, gdy szukamy czegoś w internecie i wpisujemy to w Google, na samej górze pojawiają się odnośniki na niewielkim napisem „reklama” – to jest właśnie Ads. Ten typ kampanii reklamowej ma znacznie większe możliwości niż tak zwane wyniki naturalne. Pozwala to na skrócenie czasu oczekiwania na pojawienie się w wynikach wyszukiwania, ponieważ będą one widoczne praktycznie od razu, z racji tego, że linki wyświetlane są na samej górze. Taka forma reklamy ma wiele zalet. Przede wszystkim Google Ads zwiększa świadomość marki, co może przełożyć się na większe zainteresowanie produktami i usługami.

Nadal funkcjonuje określenie Google AdWords, choć od lipca 2018 roku nazwa została zmieniona na Google Ads. Za tą na pozór kosmetyczną ewolucją poszły także ulepszenia techniczne, dzięki czemu możliwości reklamowe znacząco się poszerzyły, szczególnie w kampanii PPC (płatność za kliknięcie).

reklamy google ADS

Kampania Google Ads – jak się tym zająć?

Platforma Ads jest dosyć przystępna i teoretycznie każdy samodzielnie może zająć się tworzeniem sponsorowanej reklamy i to za niewielkie pieniądze. W praktyce jednak nie jest to takie proste, ponieważ aby była ona skuteczna, konieczne jest odpowiednie dopasowanie reklamy, przez wykorzystanie słów kluczowych. Muszą być one jak najlepiej dobrane, by móc być wyświetlonym pod daną frazą. Dlatego też, często powierza się to zadanie specjalistom, co pozwoli na takie opracowanie kampanii marketingowej, by jak najlepiej odpowiadała ona potrzebom odbiorców.

Samo zapłacenie za reklamę to za mało – odpowiednia konfiguracja wyniku jakości wpływa na to, na jakiej pozycji się wyświetla nasza reklama, jak i to czy w ogóle się wyświetla. Specjalista Google Ads zajmie się tym jak najlepiej.

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Jedną z największych zalet tego typu reklamy jest jej niesamowita przystępność, to znaczy, że nie ma tutaj jasno określonych kosztów minimalnych czy maksymalnych. Innymi słowy można zacząć swoją przygodę z Google Ads od niewielkich kwot i osiągnąć tym całkiem niezłe wyniki. Oczywiście może być to niewystarczające, wówczas konieczne będzie zwiększenie budżetu, a tym samym zwiększenie swoich szans. Oczywiście powinno iść to w parze z wiedzą na temat działania systemu i branży, w której się obraca. Właściwy dobór słów kluczowych to podstawa, a powinny być one dopasowane przede wszystkim do naszych potrzeb i tego, jakie mamy cele do osiągnięcia.

Od czego zależy pozycja linku sponsorowanego w Google Ads?

To na jakiej pozycji znajdzie się nasz link sponsorowany będzie zależało od dwóch głównych czynników, czyli wyniku jakości reklamy, a także maksymalnej stawki, jaką ustali osoba zlecająca reklamę. Wynik jakości to nic innego, jak pomiar mający na celu określenie trafności oraz jakości zleconej reklamy. Odpowiadają za to słowa kluczowe, a także współczynnik kliknięć oraz ogólny ruch na stronie. Oprócz słów kluczowych liczy się także jakość witryny internetowej, poziom jej tekstów reklamowych czy jakość samej reklamy. Aby więc kampania Google Ads była skuteczna, konieczna jest wiedza z zakresu metod działania w taki sposób, by móc skutecznie realizować wyznaczone cele, a jego wykorzystanie było w pełni funkcjonalne.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *