Pierwsza kampania w Adwords — jak ją uruchomić?

Jak wszyscy wiemy, z reguły początki bywają trudne — na szczęście, jeżeli chodzi o wszelkiego rodzaju kampanie Google Adwords, jest wręcz przeciwnie. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak proste jest uruchomienie pierwszej kampanii, w której reklama w Google jest Twoim sprzymierzeńcem i motorem napędowym do rozwoju firmy.

Kampanie Google Adwords — co to takiego?

Kampanie produktowe w Google Adwords są świetną opcją promocji i reklamy dla sklepów internetowych, jak i pozostałych witryn, którym zależy na zdobyciu sławy wśród odbiorców. Do najpopularniejszych typów reklam należą sieć reklamowa, kampanie produktowe, remarketing dynamiczny i linki sponsorowane. Sieć reklamowa pozwala na reklamowanie się nie tylko w wyszukiwarce Google, ale też u partnerów serwisu takich jak np. YouTube ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji, płci, wieku, czy zainteresowania odbiorcy.

Kampanie produktowe to świetne rozwiązanie dla sklepów internetowych, ponieważ to właśnie one promują konkretny produkt w wyszukiwarce Google. Remarketing dynamiczny pozwala na „przypomnienie o sobie” odbiorcy, ponieważ istotną jego działania jest wyświetlanie reklam osobom, które już były na naszej stronie, dociera więc do zainteresowanych marką lub produktami. Ostatnim typem kampanii są linki sponsorowane, czyli mówiąc w skrócie reklamy w wyszukiwarce Google, które pozwalają na wypromowanie się poprzez wyświetlanie naszej strony ponad organicznymi wynikami wyszukiwania.

kampania w google adwords

Twoja pierwsza kampania Adwords krok po kroku

Prowadzenie kampanii Adwords wymaga założenia konta Google (@gmail.com), z którym połączymy naszą kampanię. Gdy znajdziemy się na stronie głównej narzędzi do tworzenia kampanii, klikamy baner “Utwórz pierwsza kapanię”. W kolejnych krokach nadajemy jej nazwę, wybieramy typ kampanii, jej lokalizację, budżet dzienny i harmonogram wyświetlania reklam. Naszym następnym krokiem jest utworzenie poszczególnych grup reklam w kampanii.

Pozwoli to na idealne dopasowanie reklam do profilu odbiorców komunikatu i zachęci ich do skorzystania z oferty sklepu. Następnym, czwartym już, krokiem jest stworzenie reklamy, czyli napisanie 95-znakowego tekstu, który będzie naszą swego rodzaju wizytówką w Google. Kolejnym ważnym krokiem jest wybór słów kluczowych dla kampanii, możesz skorzystać z własnych pomysłów lub wykorzystać podpowiedzi Google. Ostatnim krokiem jest ustalenie kosztów kampanii oraz wpłacenie budżetu. I gotowe! Twoje pierwsza kampania w Adwords właśnie powstała!

Koszty kampanii

Reklama w Google Adwords jest jedną z tańszych metod dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców. Najczęstszym sposobem jest opłata „za kliknięcia”. Ponosisz więc koszty, które generują ruch na stronie pochodzący od osób zainteresowanych Twoją ofertą. Koszt za jednego klika ustalany jest w aukcji na żywo przez system Google Adwords. Im bardziej popularne i konkurencyjne są wyświetlenia, tym stawka jest większa. Waha się między kilkoma groszami a kilkoma złotymi.

Ograniczenia, które napotyka reklama w Adwords

Zakładając swoją pierwszą kampanię i zaczynając korzystać z możliwości, jakie daje reklama Adwords, należy pamiętać o pewnych ograniczeniach, które są nakładane na reklamodawców. Ważnym aspektem jest zakaz promowania podróbek, niebezpiecznych produktów takich jak np. narkotyki, broń, fajerwerki, produkty i usługi, których zadaniem jest uproszczenie wykonywania czynności nieuczciwych, a także tych promujących nienawiść na jakimkolwiek tle czy innego typu niebezpieczne treści związane z burzliwymi, wzbudzającymi wiele emocji wydarzeniami.

Warto zaznaczyć, że Adwords zabrania nieprzestrzegania zasad sieci reklamowej, zbierania danych i przedstawiania fałszywych informacji. Ograniczeniom podlega promowanie treści o charakterze erotycznym, dotyczących alkoholu, hazardu, praw autorskich, leków, usług ubezpieczeniowych oraz kilku innych dziedzin.

Jak widzisz, reklama Google Adwords nie jest trudną kwestią, promocja i ogromne zasięgi są na wyciągnięcie kilku kliknięć myszką. W razie jakichkolwiek problemów technicznych lub pozostałych eksperci Google służą pomocą i radą. Warto zainteresować się tym niezwykle łatwym i przystępnym narzędziem służącym do promowanie treści w sieci.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *