Jaki powinien być pomysł na e-biznes?

biznes internetowyWiekszość osób, które nie są wtajemniczone w realia rynku internetowego pomyśli, że wystarczy jakiś pomysł na e-biznes (pomysł na biznes internetowy), kupa kasy i sukces murowany. Jednak tak wyglądało to kilka lat temu.

Teraz, aby internauci byli zadowoleni pomysł musi być niebanalny, a realizacja tego pomysłu powinna być wyśmienita. Jaki zatem powinien być pomysł na e-biznes?

Aktualnie istnieją setki, a nawet tysiące różnego rodzaju serwisów i portali internetowych. Dlatego jeśli kopiujemy pomysł to bardzo trudno jest przebić się jest do internautów. Kolejne serwisy-kopie nie znajdą już uznania. Nie osiągniesz sukcesu kopiując Naszą Klasę, Wykop czy Demotywatory.

1. Potrzeba

Realizując pomysł musimy pamiętać, że produkt końcowy musi spełniać potrzeby internautów. Produkt, który niespełnia potrzeb, czyli na którego nie ma popytu umiera szybko. To tak jakby sprzedawać mleko o smaku cebulowym – prawdopodobnie nie znajdzie się nikt chętny do kupowania takiego produktu choć jest to pewna innowacja.

Zanim zaczniesz wdrażać pomysł pomyśl, czy znajdzie się niego popyt. Zapytaj znajomych czy potrzebowaliby czegoś takiego. Możesz ich również zapytać czego potrzebują, a nie ma jeszcze tego na rynku.

2. Innowacyjność

Pomysł powinien wyróźniać się spośród innych. Sukces Naszej Klasy czy Allegro tkwi w tym, że były to serwisy oryginalne i nie powtarzalne. Dopiero potem inni zaczeli je kopiować.

Innowacyjność może się również wiązać z tym, że internauci zobaczą coś czego jeszcze nie widzieli. Nie powtarzalny design strony lub niespotykane usługi lub produkty.

3. Interaktywność – web 2.0

Nowoczesny internet wręcz narzuca pewne standardy np. interaktywność. Co to oznacza? M.in. możliwość tworzenia treści poprzez komentowanie lub dodawanie zdjęć, filmów, „wykopów” czy „demotów”.

E-biznes 21 wieku to oddanie w ręce użytowników dużej części tworzenia serwisu. Bez tablic Facebook nie byłby teraz najlepszym portalem społecznościowym na świecie.

4. Rentowność

Każdy biznes musi zarabiać. Ten internetowy również. Bez dochodów serwis długo nie podziała. Dlatego jak dla każdego planowanego przedsięwzięcia należy sporządzić biznes plan, który pokaże czy oraz ile można zarobić realizując dany pomysł na e-biznes.

Dla przedsięwzięcia warto obliczy ROI, czyli zwrot z inwestycji. Oblicza się go dzieląc planowane zarobki przez kwotę zainwestowaną np. 3 000 zł rocznie / 20 000 zł zainwestowanych pieniędzy. W takim wypadku ROI wyniesie 15%.

Frazy dzięki, którym nas znajdziecie:

  • pomysl nA e biznes
  • pomysł na e biznes

Podobne pomysły

  • Tomasz Jański

    Dziękuję za wpis na moim blogu. W podziękowaniu, załączyłem adres Twojego bloga na pasku bocznym w moim blogu http://magazyninfoprodukty.pl/. Nie wiem ile działasz w ebiznesie ale ja dopiero zaczynam, dlatego cieszę się z każdego komentarza i budowania znajomości biznesowych.

    • admin

      Dzięki. Mimo, że zaczynasz to już masz swój pierwszy produkt, ja już mam rozpoczęty swój produkt – ebook, ale nie mam motywacji go dokończyć choć wiekszości czytelników tego serwisu by się przydała.

      Mailem wyślę Ci kilka zdań opinii o Twoim blogu.

      Pozdrawiam

  • Innowacyjność tu, innowacyjność tam… wszyscy mają kręćka na punkcie innowacyjności 😉

    A przecież takie Tchibo nie wynalazło kawy, McDonald’s nie wymyślił hamburgera a Nokia, SonyEricsson czy Apple telefonu. Można nie być pierwszym na rynku ale produkować lepszy produkt lub usługę o wyższej jakości postrzeganej dla klienta, oferować większą użyteczność, wyższą funkcjonalność, lepsze wsparcie techniczne i obsługę klienta, produkt/usługa może skuteczniej rozwiązywać większą ilość problemów klienta a nawet możemy opracować bardziej skuteczną koncepcję biznesu od konkurentów.

    Może to być coś, co jest już na rynku, ale robione zdecydowanie lepiej/inaczej, o zdecydowanie wyższej jakości postrzeganej przez klienta. Wiele osób za wszelką cenę chce wymyślić coś, czego absolutnie nikt nie robi, nowinkę, unikat w skali kraju, a najlepiej świata. Mogą jednak wpaść w pułapkę, bo okaże się, że nie ma na to rynku (jeszcze). A stworzenie mody na produkt czy zaistnienie w świadomości klienta kosztuje. Nie każdy może sobie na to pozwolić.

    Obecnie pewnie 99,99% wyrobów to udoskonalone wersje swoich poprzedników, a tylko 0,01% absolutne innowacje, super nowości w skali świata. Może zamiast główkować nad jakąś super nowością lepiej przeanalizować rynek pod kątem tego, co można weń wnieść nowego do stosowanych już rozwiązań, jak jej ulepszyć?

    Notka jest o e-biznesie, ale można to uogólnić do biznesu w ogóle.

    • admin

      Oczywiście, że McDonald’s nie wymyślił hamburgera, ale stworzył sieć restauracji, gdzie każda z nich wyglądała tak samo, poziom obsługi była na równym wysokim i szybkim poziomie, a smak dań był wszędzie taki sam. To właśnie była innowacja procesowa i marketingowa.

      Każde ulepszenie produktu jest pewną innowacją np. telewizor kolorowy był innowacją bo wcześniej były tylko czarno-białe, potem przyszedł czas na telewizory LCD, plazmy, LED, a teraz wchodzą 3D.

      Nie zawsze warto być pierwszym, ale za to warto być lepszym. Ale trudno udoskonalić coś co już jest dobrze dopracowane, np. nie będzie lepszego Allegro, Facebooka czy wyszukiwarki Google. Warto jednak stworzyć coś niszowego np. serwis aukcyjny dla firm, serwis społecznościowy dla małej specyficznej grupy osób.

  • kedar

    Wszystko się zgadza, Jednak warto dodać, że konieczna jest jeszcze praca i inwestowanie w promocję e-biznesu

  • Andrzej

    Witam ja zgodze sie w 100% odnosnie innowacyjnosci. 1 czerwca wdrozylem z zycie pomysl internetowego salonu optycznego. Jest to zupelnie nowa rzecz na naszym podworku zainteresowanie produktami rosnie a ludzie zaczynaja sie przekonywac do mozliwosci zakupu okularow w sieci mino ich uprzedzen ze wszystko powinni przymierzyc w realu.
    Pozdrawiam i zycze powodzenia.