Czym jest telefonia internetowa?

Telefonia internetowa, w skrócie VoIP, to coraz popularniejsza alternatywa dla tradycyjnej telefonii komórkowej i stacjonarnej. Zastosowanie znalazła głównie w biznesie, gdyż korzystając z niej przedsiębiorcy mogą znacznie oszczędzić na kosztach wykonywania połączeń oraz zyskać przy tym znacznie większą funkcjonalność.

Czym jest nowoczesna telefonia VoIP i jakie zalety wiążą się z jej wykorzystaniem we współczesnym biznesie?

Telefonia VoIP, czyli technologia przesyłania głosu przez Internet

Aby dowiedzieć się, czym jest telefonia internetowa, należy przede wszystkim rozwinąć skrót VoIP. Z języka angielskiego oznacza on „Voice over Internet Protocol”, co należy rozumieć jako przesyłanie głosu za pośrednictwem łącza internetowego.

Działanie telefonii VoIP jest równie proste, co jej definicja. Do obsługi telefonii internetowej jej użytkownik potrzebuje bowiem jedynie dostępu do szybkiego i stabilnego łącza internetowego oraz urządzenia, za pomocą którego będzie łączył się z Internetem i wykonywał połączenia głosowe.

VOIP

Sprzęt niezbędny do obsługi telefonii VoIP

Telefonia VoIP może być z powodzeniem obsługiwana za pomocą laptopa, smartfonu oraz specjalnego telefonu internetowego. W dwóch pierwszych przypadkach firma nie musi więc kupować dedykowanego sprzętu do korzystania z telefonii internetowej, gdyż laptopy oraz smartfony to urządzenia obecne w każdym przedsiębiorstwie. Aby korzystać z dobrodziejstw oferowanych przez telefonię VoIP wystarczy jedynie zainstalować na nich oprogramowanie wybranego operatora i odpowiednio je skonfigurować.

Bardziej wymagający użytkownicy, którzy nie chcą rezygnować z funkcjonalności oferowanej przez tradycyjny telefon stacjonarny, mogą z kolei postawić na tzw. telefon internetowy. Jest to urządzenie do złudzenia przypominające klasyczny aparat telefoniczny wyposażone w ekran, klawisze oraz słuchawkę. Jedyną różnicą jest sposób podłączenia – telefon internetowy podłączany jest bowiem bezpośrednio do Internetu.

Najważniejsze zalety telefonii VoIP

Telefonia VoIP to doskonała alternatywa dla tradycyjnej telefonii komórkowej i stacjonarnej. Jej główną zaletą jest koszt połączeń. Większość polskich operatorów VoIP oferuje bowiem pakiety darmowych minut oraz bezpłatne połączenia w obrębie własnej sieci. Sam koszt połączeń krajowych i międzynarodowych jest znacznie niższy niż w przypadku telefonii komórkowej i stacjonarnej i zaczyna się już od 0,04 zł za minutę.

Istotnym atutem jest także brak długoterminowej umowy – w przypadku telefonii VoIP nie ma bowiem konieczności podpisywania umowy, co pozwala każdemu użytkownikowi korzystać z niej tak długo, jak tego potrzebuje. W każdej chwili może także zmienić operatora, jeśli dana usługa mu nie odpowiada. Telefonia VoIP oferuje znacznie lepszą jakość połączeń, a sam dźwięk podczas rozmowy jest czysty i niezakłócony, co podnosi komfort korzystania z telefonu oraz pozytywnie wpływa na profesjonalizm firmy.

Telefonia internetowa to nowoczesna usługa, która nie działa jednak w próżni. Jej funkcjonalność opiera się bowiem na wirtualnej centrali telefonicznej, która pozwala na kompleksowe zarządzenie komunikacją głosową w firmie. Korzystając z telefonii VoIP w Dzinga.com połączonej z centralą telefoniczną w chmurze możemy bowiem organizować konferencje, przekierowywać połączenia na wybrane numery, umieścić na stronie internetowej widget Smart Call-Back oraz zintegrować z centralą telefoniczną własne numery stacjonarne.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *