Na czym polega pozycjonowanie stron w Google i dlaczego jest ważne?

Pozycjonowanie stron w Google to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy i promocji marki w sieci. Pomaga znacząco zwiększyć liczbę użytkowników na stronie internetowej, poprawić wyniki sprzedażowe i polepszyć zyski. Czym dokładnie jest pozycjonowanie? Dlaczego jest tak ważne i konieczne w obecnych czasach?

Pozycjonowanie stron w Google – na czym polega?

Wyobraź sobie, że chcesz kupić w sklepie internetowym nowy telewizor. Nie masz jeszcze wybranego modelu, więc zaczynasz jego poszukiwania od researchu w Google. Wpisujesz w pasek wyszukiwarki frazę typu „jaki telewizor kupić” i  wyświetla Ci się długa lista odnośników do stron z poradnikami i rankingami. Większość z owych treści znajduje się zresztą na stronach sklepów internetowych oferujących sprzęt RTV. Przypadek? Absolutnie nie! To, że na pierwszych miejscach w wynikach organicznych w wyszukiwarce widzisz takie, a nie inne treści, jest wynikiem profesjonalnie prowadzonego SEO.

Pozycjonowanie stron w Google (zwane także SEO) to szereg staranie zaplanowanych działań służących uzyskaniu możliwie najwyższych pozycji w bezpłatnych (organicznych) wynikach w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe. Na pozycję strony w Google wpływa ponad 200 czynników. Dlatego profesjonalne pozycjonowanie to proces kompleksowy, który bierze pod uwagę wiele aspektów. Aby stworzyć silną i dobrze widoczną markę w internecie, należy zadbać o odpowiednie działania on-site i off-site, czyli na stronie internetowej oraz poza serwisem. W zakres działań wchodzi przede wszystkim analiza i techniczna optymalizacja witryny, UX (User Experience), content marketing oraz linkowanie (link building, inaczej budowanie zaplecza backlinków).

Dlaczego pozycjonowanie stron w Google to konieczność?

W 2021 roku aż 77% internautów w Polsce dokonało przynajmniej jednego zakupu w sieci, co stanowi wzrost o 4% w porównaniu z poprzednim rokiem (na podst. raportu e-commerce Gemius). Tak ogromna liczba potencjalnie zainteresowanych zakupami internautów to wielka szansa dla Twojego biznesu internetowego. Jednocześnie w Polsce systematycznie rośnie rynek e-commerce. Aktualnie w kraju działa ok. 44 500 sklepów internetowych, a liczba ta stale wzrasta. Aby wyróżnić się i wyprzedzić konkurencję, a przy tym dotrzeć do milionów internautów, którzy mogą stać się klientami Twojej firmy, warto rozpocząć działania SEO.

Pozycjonowanie stron w Google pozwala uzyskać wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, a przez to zwiększyć szanse na dotarcie do ogromnej liczby internautów wpisujących w pasek wyszukiwarki konkretne frazy kluczowe. Im więcej osób zobaczy odnośniki do Twojej witryny, tym więcej z nich może w nie kliknąć, przejść na stronę i zapoznać się z Twoją ofertą. Wśród nich z pewnością znajdzie się spora grupa internautów, którzy skorzystają z usług Twojej firmy albo kupią produkty w sklepie. Rachunek jest więc prosty – wysokie pozycje w Google to doskonała widoczność Twojej witryny, wzrost ruchu w serwisie i poprawa sprzedaży. Czy trzeba coś dodawać? Pozycjonowanie to same korzyści.

Aby jednak pozycjonowanie rzeczywiście przyniosło najlepsze rezultaty, zleć je profesjonalistom. Doświadczona agencja SEO Pro Pozycje pomoże Ci zdobyć upragnione wyniki, niezależnie od tego, w jakiej branży działasz czy też jak duża jest Twoja firma.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 1 Średnia: 5]

Podobne pomysły na własny biznes

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *