Opakowania przyjazne środowisku – dla firm

Współczesny biznes to biznes przyjazny dla naturalnego środowiska, prowadzony zgodnie z zasadami ekologii. Jakie opakowania przyjazne środowisku warto wdrożyć w przedsiębiorstwie? Podpowiadamy!

Opakowania przyjazne środowisku – rodzaje opakowań

Opakowania biodegradowalne to opakowania, które powstają bez szkody dla naturalnego środowiska, a ich użycie jest korzystniejsze dla naszej planety, niż gdybyśmy używali opakowań, które się nie rozkładają lub rozkładają się bardzo długo.

Do takich opakowań należą:

  • Papierowe torby,
  • Kartonowe pudełka,
  • Opakowania wyprodukowane z bambusa,
  • Opakowania wielokrotnego użytku.

Z wyżej wymienionych, dla firm najkorzystniejsze są opakowania z kartonu, ponieważ powstają one z tektury na drodze recyklingu. Są także trwałe i wytrzymałe, ułatwiają magazynowanie towarów i doskonale chronią produkt w trakcie wysyłki do klienta. Kolejny atut to estetyczny i możliwy do spersonalizowania wygląd. Pudełka, z których korzystają małe i duże firmy nierzadko przypominają małe dzieła sztuki – wszystko to ma na celu zwrócić uwagę klienta i zachęcić go do zakupu.

Opakowania przyjazne środowisku – gdzie można je kupić?

Opakowania przyjazne środowisku można zaprojektować we współpracy z producentem opakowań dla biznesu. Takie usługi oferuje np. firma Packhelp.

W ofercie Packhelp możemy znaleźć personalizowane:

  • Pudełka fasonowe,
  • Foliopaki,
  • Pudełka produktowe,
  • Pudełka na wino,
  • Ozdobne tuby,
  • Pudełka z tektury litej,
  • Pudełka na ciasto,
  • Papierowe torby,
  • Koperty kurierskie,
  • Pudełka klapowe.

Niestandardowe opakowania to w e-commerce bardzo cenne narzędzie marketingowe. Z ich pomocą można odświeżyć lub zbudować od podstaw pozytywny wizerunek marki. Za pomocą pudełka można podkreślić wartości, którymi kieruje się firma, a także uwydatnić pozytywne cechy produktów. Pudełka mają na celu wywołane i podtrzymanie zainteresowania wśród klientów, a także zachęcenie nowych klientów do zakupu.

W dobie rosnącej popularności zakupów drogą online to właśnie pudełko stanowi pierwszy prawdziwy, fizyczny kontakt klienta z marką. Dlatego też warto zadbać o to, by było ono starannie zaprojektowane – by wywoływało u klienta emocje i poruszało jego zmysł estetyczny, a przy okazji było praktyczne i funkcjonalne. W walce o klienta, gdy na półkach sklepowych i w sklepach internetowych mamy tak ogromny wybór wielu podobnych do siebie produktów, warto postawić na oryginalny wygląd pudełka. Jeśli jest ono ekologiczne i powstało w sposób przyjazny dla naturalnego środowiska, tym bardziej warto zainwestować w takie rozwiązanie!

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *