Jaki powinien być pomysł na e-biznes?

biznes internetowyWiekszość osób, które nie są wtajemniczone w realia rynku internetowego pomyśli, że wystarczy jakiś pomysł na e-biznes (pomysł na biznes internetowy), kupa kasy i sukces murowany. Jednak tak wyglądało to kilka lat temu.

Teraz, aby internauci byli zadowoleni pomysł musi być niebanalny, a realizacja tego pomysłu powinna być wyśmienita. Jaki zatem powinien być pomysł na e-biznes?

Aktualnie istnieją setki, a nawet tysiące różnego rodzaju serwisów i portali internetowych. Dlatego jeśli kopiujemy pomysł to bardzo trudno jest przebić się jest do internautów. Kolejne serwisy-kopie nie znajdą już uznania. Nie osiągniesz sukcesu kopiując Naszą Klasę, Wykop czy Demotywatory.

1. Potrzeba

Realizując pomysł musimy pamiętać, że produkt końcowy musi spełniać potrzeby internautów. Produkt, który niespełnia potrzeb, czyli na którego nie ma popytu umiera szybko. To tak jakby sprzedawać mleko o smaku cebulowym – prawdopodobnie nie znajdzie się nikt chętny do kupowania takiego produktu choć jest to pewna innowacja.

Zanim zaczniesz wdrażać pomysł pomyśl, czy znajdzie się niego popyt. Zapytaj znajomych czy potrzebowaliby czegoś takiego. Możesz ich również zapytać czego potrzebują, a nie ma jeszcze tego na rynku.

2. Innowacyjność

Pomysł powinien wyróźniać się spośród innych. Sukces Naszej Klasy czy Allegro tkwi w tym, że były to serwisy oryginalne i nie powtarzalne. Dopiero potem inni zaczeli je kopiować.

Innowacyjność może się również wiązać z tym, że internauci zobaczą coś czego jeszcze nie widzieli. Nie powtarzalny design strony lub niespotykane usługi lub produkty.

3. Interaktywność – web 2.0

Nowoczesny internet wręcz narzuca pewne standardy np. interaktywność. Co to oznacza? M.in. możliwość tworzenia treści poprzez komentowanie lub dodawanie zdjęć, filmów, „wykopów” czy „demotów”.

E-biznes 21 wieku to oddanie w ręce użytowników dużej części tworzenia serwisu. Bez tablic Facebook nie byłby teraz najlepszym portalem społecznościowym na świecie.

4. Rentowność

Każdy biznes musi zarabiać. Ten internetowy również. Bez dochodów serwis długo nie podziała. Dlatego jak dla każdego planowanego przedsięwzięcia należy sporządzić biznes plan, który pokaże czy oraz ile można zarobić realizując dany pomysł na e-biznes.

Dla przedsięwzięcia warto obliczy ROI, czyli zwrot z inwestycji. Oblicza się go dzieląc planowane zarobki przez kwotę zainwestowaną np. 3 000 zł rocznie / 20 000 zł zainwestowanych pieniędzy. W takim wypadku ROI wyniesie 15%.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 1 Średnia: 5]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *