Znalezienie ciekawego pomysłu może być łatwe, ale opracowanie dobrego modelu biznesowego, który ma szanse na sukces komercyjny już nie jest łatwe. Dziś przedstawię Ci dwa ciekawe podejścia do tematu sprzedaży kawy.
Kawa jest jednym najbardziej cenionych trunków na świecie. Codziennie na świecie miliony osób korzystają z kawiarnii. Picie kawy w niektórych państwach jest elementem kultury, czy rytmu dnia.
Kawa bez limitu
Pierwszym sposobem na zarabianie na kawie to pomysł Alona Ezera, z firmy CupsTelAviv. Model biznesowy tej firmy polega na połączeniu nowych technologii z tradycyjnym programem partnerskim. Model ten pozwala pić klientom kawę bez ograniczeń w 40 kawiarniach znajdujących się w mieście. Do wyboru są dwa modele płatności: pierwszy zakłada nieograniczoną ilość kawy o każdej porze dnia i nocy za miesięczny abonament w wysokości ok. 45$, drugi model płatności zakłada możliwość wypicia jednej filiżanki kawy dziennie za ok 27$ na miesiąc.
Warto podkreślić, że abonenci nie mają żadnych ograniczeń w wyborze rodzaju kawy. Mogą zamawiać najbardziej wyrafinowane napoje kawowe z różnymi dodatkami. Miłośnicy herbaty również mogą tam otrzymać swój ulubiony napój. Lokale umieszczone są w różnych miejscach, od tych położonych na uboczu po zlokalizowane w centrum jednostki franczyzowe.
Mobilna kawiarnia
Zupełnie innym, ale bardzo niezwykłym pomysłem na kawiarnię jest Velopresso. Jest to połączenie roweru i kawiarni.
Vellopresso to wynik współpracy dwóch studentów London Royal Collage of Art. Urządzenie to działa wyłącznie dzięki pracy nóg. Nie potrzeba żadnego źródła energii.