Sezon zimowy w handlu — jak przygotować witryny sklepowe?

Dobrze zaprojektowana witryna sklepowa powinna wyróżnić się na tle konkurencji, przyciągnąć uwagę klienta i zaintrygować go na dłużej. Ma stanowić obietnicę, że konsumenci dostaną właśnie to, czego pragnął ł i potrzebują, a tym samym zachęcać ich do wejścia do sklepu. Projektowanie witryn sklepowych to bardzo wymagające przedsięwzięcie, ponieważ to od nich zależy zwiększenie sprzedaży. Jednak największym wyznawaniem jest projektowanie sklepów w sezonie zimowych zwłaszcza kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem.

Świadome projektowanie sklepów zwiększa sprzedaż i buduje wizerunek marki

Witryny sklepowe to pierwsze, co rzuca się w oczy klientom w chwili, gdy mijają korytarze galerii handlowych lub przechodzą obok sklepów zlokalizowanych na ulicy. Często właściciele punktów handlowo-usługowych nie doceniają siły i możliwości w nich drzemiących i zaniedbują projektowanie sklepów. Uważa się, że wystarczą trzy sekundy, aby klient zdecydował się, czy odwiedzi dany sklep, czy nie. Witryna sklepowa powinna zatem intrygować i zachwycać, balansować na granicy marzeń i świata realnego. Projektowanie witryn sklepowych nie tylko zwiększa sprzedaż. Jeśli klient, zachęcony ich wyglądem, odwiedzi sklep i dokona zakupu, z którego będzie zadowolony, chętnie będzie do niego powracał. Dobrze zaprojektowana witryna sklepowa jest zatem kluczowym elementem w budowaniu wizerunku marki, dlatego powinna zapadać w pamięć na długo i być kojarzona z daną usługą lub produktami. Dzięki temu pozwoli budować długotrwałe relacje z klientami.

Projektowanie witryn sklepowych w gorącym okresie przedświątecznym

W ciągu całego roku nie ma w branży handlowo-usługowejbardziej gorącego okresu jak kilka tygodni przed świętami Bożego Narodzenia. Odpowiednia świąteczna oprawa witryn pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i zmaksymalizować obrót sklepu. Najczęściej projektowanie witryn sklepowych sprowadza się do odpowiedniej ekspozycji produktów bez względu na to, czy będą to świąteczne zastawy kosmetyków, słodyczy, alkoholi, przypraw czy też akcesoriów do ozdoby choinki i domu. Projektowanie sklepów bazuje wówczas na świątecznej kolorystyce w odcieniach złota, srebra, czerwienie i zielenie oraz całego bogactwa świątecznych motywów. To waśnie przed świętami Bożego Narodzenia konsumenci kupują najwięcej w skali roku, nawet ci o ograniczonym budżecie domowym. Dlatego tak ważne jest projektowanie witryn sklepowych, które pozwolą sprzedawcom skierować ich kroki właśnie do ich sklepów.

Profesjonalne projektowanie sklepów kluczem do sukcesu

Projektowanie witryn sklepowych oraz ich wnętrz to nie lada wyzwanie i wymaga dobrze przemyślanej strategii marketingowej. Przedświąteczna witryna sklepowa oraz półki sklepowe powinny być starannie zaprojektowane, aby to całe bogactwo produktów, ferii barw i świątecznych ozdób nie przytłaczały i nie oszałamiały klientów, a jednocześnie oferowały bogaty asortyment w różnym przedziale cenowym odpowiednim na każdą kieszeń. Projektowanie sklepów to także zadbanie o komplementarność półek sklepowych tak, aby klienci w jednym miejscu mogli odnaleźć produkty, które pasują do siebie pod pewnymi względami. Równie istotne są zapachy wanilii, goździków, pomarańczy czy czekolady rozpylane w sklepie, które jednoznacznie kojarzą ze świętami. Aromaty te zadziałają podprogowo — przyciągnął więcej klientów i skłonią ich do większych zakupów.

Jeśli sprzedawcy nie mają pomysłu na samodzielne projektowanie wnętrza sklepów przed świętami lub nie posiadają wystarczająco dużo czasu i doświadczenia w tym zakresie, mogą zwrócić się do firm, które na co dzień się tym zajmują. Profesjonalne projektowanie witryn sklepowych pozwali osiągnąć większe wyniki sprzedażowe, wynieść wizerunek marki na wyższy poziom oraz na długo zapaść w pamięć klientów, prezentując intrygujące i oryginalne witryny sklepowe, obok których nikt nie przejdzie obojętnie.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *