Jak otworzyć sklep internetowy na Shopify? W czym pomoże agencja Shopify?

Założenie sklepu internetowego na Shopify na pozór nie jest trudną rzeczą, jednak jego prawidłowe wdrożenie i prowadzenie wymaga specjalistycznych działań, które można wykonać samodzielnie lub powierzyć agencji Shopify. Dlaczego warto skorzystać z jej pomocy?

Czym jest Shopify?

Poruszając kwestie agencji Shopify, warto wyjaśnić, czym tak właściwie jest samo Shopify. Jest to oprogramowanie e-commerce, stworzone przez założoną w Kanadzie firmę Shopify Inc. Umożliwia prowadzenie sklepu internetowego zarówno przez małych przedsiębiorców, jak i rynkowych gigantów. Aktualnie stanowi jedno z najczęściej stosowanych rozwiązań na całym świecie. Działa w modelu SaaS (subskrypcyjnym), co oznacza, że użytkownik posiada dostęp do platformy przez cały czas opłacania abonamentu. Ponadto przed zakupem istnieje możliwość 14-dniowego okresu próbnego. Do głównych funkcjonalności Shopify należą: prowadzenie sprzedaży na platformie oraz w social media, integracja z systemami dostaw oraz płatności, a także kierowanie działaniami marketingowymi.

Jakie zadania może wykonać agencja Shopify?

Choć oprogramowanie Shopify jest bardzo proste w obsłudze i intuicyjne, dla osób nieobeznanych z nim nauczenie się pewnych funkcji i wdrożenie ich może być niezwykle pracochłonne, wymagać poświecenia wielu godzin żmudnej pracy. Dlatego warto skorzystać z pomocy ekspertów.

Agencja Shopify przygotuje projekt e-sklepu dopasowany do twojej marki oraz wdroży go. Możliwe jest także skonfigurowanie i spersonalizowanie gotowych szablonów do potrzeb danego sprzedawcy. Kluczowe jest zoptymalizowanie strony pod urządzenia mobilne oraz komputery. Pomoc specjalistów obejmuje również wprowadzenie pierwszych produktów do sklepu oraz skonfigurowanie opcji dostaw i płatności.

Dodatkowo ich wsparcie pozwala na optymalne wykorzystanie wszelkich funkcjonalności oferowanych przez Shopify, spójne wykreowanie marki, zwiększenie sprzedaży oraz wzrost widoczności sklepu w sieci. Pomoc agencji to także wsparcie oraz rozwiązywanie problemów, które mogą pojawić się podczas korzystania z oprogramowania.

Warto wiedzieć, ze specjaliści Shopify mogą także oferować pomoc w migracji sklepu z innej, konkurencyjnej platformy.

Czy samodzielne otwieranie sklepu online jest opłacalne?

Założenie i samodzielne prowadzenie własnego sklepu internetowego może być niezwykle kłopotliwe. Pierwszym z aspektów jest konieczność czasochłonnego zapoznawania się z platformą, samodzielnego odkrywania jej funkcjonalności, co może znacząco opóźnić rozpoczęcie działalności.

Dodatkowo konieczność nauczenia się Shopify sprawia, że sprzedawca nie może poświęcić wystarczającej uwagi pozostałym, nie mniej ważnym, aspektom związanym z prowadzeniem własnej działalności. W samodzielnym rozwijaniu sklepu Shopify można także dopatrywać się potencjalnej przyczyny utraty klientów oraz pieniędzy.

Nieprawidłowo działające funkcjonalności mogą odstraszyć kupujących oraz wywołać falę negatywnych opinii w Internecie. Na podstawie tych kilku przykładów można z łatwością zauważyć, że wdrażanie oraz prowadzenie sklepu samodzielnie jest bardzo ryzykowne; może spowodować nie tylko stratę czasu, ale i gotówki oraz reputacji – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Skorzystanie z usług agencji Shopify, mimo że jest kosztem dla przedsiębiorcy, obarczone jest mniejszym ryzykiem braku powodzenia w działaniu sprzedaży. Dodatkowo dzięki współpracy niweluje się ryzyko długiego „zamknięcia” sklepu na skutek powstałych błędów w działaniu oprogramowania.

Ekspercka wiedza pozwala na szybsze i bardziej efektywne wprowadzenie określonych działań, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Na koniec warto podkreślić, że współpraca z agencją Shopify daje większą gwarancję ogólnego powodzenia biznesu w sieci.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 1 Średnia: 5]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *