Reklamy w różnorakiej formie spotykamy dzisiaj wszędzie – w Internecie, na ulicy, we wszelkiego rodzaju miejscach użytku publicznego. Znajdują się w: galeriach handlowych, punktach gastronomicznych, na terenach przeznaczonych do organizacji imprez masowych (takich, jak eventy, targi branżowe, sympozja etc.), a nawet w zakładach pracy, ośrodkach edukacyjnych czy placówkach medycznych. Mają przy tym przeróżne formaty i kształty – mało i wielkoformatowe, rozmieszczane zarówno wewnątrz budynku, tuż przed nim (reklamy zewnętrzne) jak i cechujące się pełną mobilnością rozmieszczenia. Niektóre z nich to tylko niewielkie broszurki, inne mają zapierające dech w piersiach kształty i rozmiary, wzbogacone np. efektami świetlnymi. Skąd taka ich mnogość? Cóż, nie bez przyczyny mówi się, że bez dobrej reklamy żadne przedsiębiorstwo nie ma szans na powodzenie w biznesie, bo to właśnie ona jest przysłowiową „dźwignią handlu”. Stąd każda firma stara się jak najlepiej zadbać o kwestie marketingowe, związane z promowaniem swojej marki.
Reklama na wyciągnięcie ręki
Wszystkie wspomniane powyżej przykłady kreacji reklamowych (oprócz ich odpowiednika internetowego) należą do tak zwanych materiałów z kategorii POS/POSM (ang. „point of sale” lub „point of sale materials”). Są one stosowane poza środkami masowego przekazu, takimi jak radio, telewizja czy sieć. Ich rolą jest dotarcie do klienta detalicznego w sposób znacznie bardziej bezpośredni – czyli w momencie, kiedy szansa na przykucie jego uwagi bądź dokonanie zakupu jest znacznie większa. Najczęściej znajdziemy je więc w miejscach dokonywania zakupów właśnie. Nazywane są także nośnikami w systemie BTL (ang. „below the line”). W ich przypadku promocja określonych produktów i usług odbywa się z użyciem specjalnych systemów wystawienniczych, w skład których wchodzą m.in. displaye reklamowe właśnie.
Display podstawą handlu
Czym właściwie jest więc wspomniany wyżej display reklamowy? Najprościej rzecz ujmując, jest to swego rodzaju konstrukcja lub plansza, stosowana w celach promocyjnych lub informacyjnych. Wykonana jest z papieru, tektury lub tworzywa sztucznego. Charakteryzuje się oryginalnym, nietuzinkowym layout’em, niejednokrotnie zawiera też slogan reklamowy i główne zalety prezentowanej przez siebie oferty. Displaye służą zatem przyciągnięciu uwagi klienta, choć ich rozmiar nie zawsze jest taki sam – czasem są to jedynie niewielkie tekturki, które znajdziemy na sklepowej ladzie, innym razem będzie to stojak równy nam wzrostem (i w dodatku przedstawiający człowieka). Niejednokrotnie pełnią też one funkcję ekspozytorów czy całych wysp promocyjnych, jako niezbędny element stoisk targowych (https://display.com.pl/kategoria-produktu/stoiska-targowe/).
Jaki rodzaj systemu wystawienniczego sprawdzi się w przypadku naszej firmy? – Wiele zależy tutaj nie tylko od prezentowanej przez nas oferty, ale również od samej powierzchni reklamowej, jaką jesteśmy w stanie wygospodarować np. w naszym lokalu. A do wyboru mamy naprawdę całe mnóstwo form i kreacji. Poniżej wskazujemy najpopularniejsze z nich.
Pylony reklamowe
Najczęściej mają formę podświetlanego słupa, wykorzystującego oświetlenie typu LED. Gwarantują widoczność oferty także po zmroku. Są przenośne, a użyta w ich przypadku grafika w łatwy sposób może zostać zamieniona na nową.
Roll-up (rollery)
Rollery to materiały reklamowe często wykorzystywane np. w trakcie prezentacji i różnego rodzaju pokazów. Mają postać specyficznej kasety, wyposażonej w banner z nadrukiem. Cechują się bardzo dużą mobilnością i łatwością użycia – bardzo szybko można je bowiem złożyć, przenieść i ustawić w dowolnym miejscu.
źródło: https://display.com.pl/kategoria-produktu/rollup/
Potykacze
Potykacze również należą do nośników podłogowych. Stworzone są z dwóch, połączonych ze sobą płyt (wykonanych z tworzywa sztucznego, np. typu PCV). Najczęściej wykorzystywane są do eksponowania różnego rodzaju bannerów i plakatów. Są stabilne, dzięki czemu możliwe jest ustawianie ich na wymagającej, nierównej powierzchni.
Displaye
Jak już wspomnieliśmy, displaye są najczęściej stojakami, funkcjonującymi jako nośniki treści reklamowych – mogą pełnić także rolę wyspy promocyjnej, choć ta forma najczęściej sprawdza się w sklepach wielkoformatowych.
Stojaki multimedialne
Reklamy multimedialne, oparte na wysoce zaawansowanych technologicznie systemach. W ich przypadku treści emitowane są na specjalnych monitorach, które przypominają nieco ekran telewizyjny.
Ulotki, broszury
Tę formę reklamy cechuje przede wszystkim niewielki format, na którym jednak pomieścić się może sporo treści promocyjnych. Najczęściej znajdziemy je na niewielkich, tekturowych stojakach – np. przy ladzie lub biurku przedstawiciela danej marki.
Jeśli nie potrafimy samodzielnie zdecydować, na jakim systemie wystawienniczym powinniśmy oprzeć nasze działania marketingowe, być może warto zasięgnąć porady fachowca, którym bez wątpienia może być obsługa sklepu lub sam producent tego typu materiałów. Jednym z nich jest np. marka Display System, która już od ponad dwóch dekad wspiera przedsiębiorców w ich drodze do zwiększenia zysków w oparciu o właściwie wykorzystane produkty prezentacji wizualnej – tak, by wspomniana „dźwignia” mogła naprawdę zdziałać cuda.
Dodaj komentarz