Zalety kinowej reklamy off-screen

Skuteczna kampania reklamowa to jeden z najważniejszych czynników mających wpływ na zainteresowanie marką oraz oferowanymi przez nią produktami lub usługami. W obecnych czasach przedsiębiorcy poszukujący efektywnych sposobów promocji mogą skorzystać nie tylko z możliwości, jakie daje telewizja, radio, prasa czy Internet, ale również potraktować jako medium komunikacji z potencjalnymi klientami kino.

Czym jest reklama off-screen w kinie?

Reklamy w kinie kojarzą się przede wszystkim ze spotami emitowanymi na wielkim ekranie. Takie rozwiązanie z całą pewnością ma wiele zalet – film marketingowy w dużej rozdzielczości i z wysokiej jakości dźwiękiem sprawia, że jego odbiór jest znacznie przyjemniejszy. Ponadto niemałe znaczenie ma również przyciemnienie świateł, co przyczynia się do większego skupienia na przekazywanych treściach, a tym samym ułatwia ich zapamiętanie. Emitowane na ekranie spoty to reklama on-screen, warto jednak wiedzieć, że kino ma do zaoferowania również reklamy off-screen, a więc poza ekranem.

Należą do nich głównie materiały, z którymi osoby odwiedzające kino mają styczność przed seansem i po nim, a więc umieszczane na holach ekspozycje, roll-upy, standy, naklejki na podłogach, prezentowana przez hostessy oferta konkretnej marki czy też ulotki wręczane przez kasjerów podczas kupna biletów. Jak to działa? Widzowie wchodząc do kina i kierując się do kasy biletowej mogą zapoznać się ze zwiastunami i reklamami wyświetlanymi na ekranach umieszczonych w holu, a także z treścią katalogów czy ulotek oraz innych wspomnianych wyżej materiałów. Mają z nimi styczność również kierując się do odpowiedniej sali czy wychodząc z kina.

Większa skuteczność kampanii reklamowej

Reklama w kinie to dobry sposób na przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Wyświetlane na dużym ekranie spoty warto jednak uzupełnić również o dodatkowe działania, jak wspomniane już materiały dostępne przed seansem i po nim. Nie od dziś wiadomo, że konsumenci chętniej decydują się na zakup produktów, których nazwę już słyszeli, dlatego im więcej styczności z konkretną marką i jej logo, tym większa szansa na zwiększenie liczby klientów. Reklama off-screen może więc dopełnić reklamę na dużym ekranie i sprawić, że zostanie ona lepiej utrwalona w świadomości odbiorców.

Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że tego typu materiały reklamowe dostępne są dla dużej grupy osób, a więc wszystkich widzów odwiedzających kino. Rozbudowana oferta kawiarni i barów zachęca z kolei do dłuższego przebywania na terenie kina, a tym samym przyczynia się do zwiększenia efektywności reklamy off-screen.

Warto przy tym zaznaczyć, że wizyta w takim miejscu kojarzy się z rozrywką, a tym samym sprzyja pozytywnemu odbiorowi materiałów promujących konkretne produkty i usługi. Taka kompleksowa kampania marketingowa prowadzona w kinie z całą pewnością będzie więc dobrą propozycją dla przedsiębiorców, którzy stawiają na skuteczne działania i chcą dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *