Od czego zacząć tworzenie sklepu internetowego?

Postanowiłeś założyć własny sklep internetowy, który ma pozwolić Ci dotrzeć do Klientów z całego kraju? Nie masz jednak pojęcia od czego zacząć, aby wszystko miało ręce i nogi? Skorzystaj więc z naszych porad, dzięki którym zadanie to będzie znacznie łatwiejsze. Jesteśmy agencją interaktywną działającą we Wrocławiu, która stworzyła już setki sklepów internetowych.

Odpowiedz sobie na kilka pytań

W pierwszej kolejności powinieneś zastanowić się nad koncepcją marketingową swojego sklepu internetowego:

  1. Co chcesz sprzedawać?,
  2. Czy na oferowane przez Ciebie produkty istnieje wystarczający popyt?,
  3. Czym zamierzasz wyróżnić się na tle konkurencji?,
  4. W jaki sposób będziesz dostarczał towar?,
  5. Jaki masz plan promocji i strategii cenowej?,
  6. Czy będziesz stosować system rabatowy?,
  7. Z jaką firmą kurierską podejmiesz współpracę?,
  8. Jakie są cechy Twoich docelowych Klientów i które ich potrzeby nie zostały dotychczas zaspokojone?.

Zarejestruj działalność gospodarczą

Kiedy będziesz miał już plan marketingowy swojego sklepu online, staniesz przed obowiązkiem zarejestrowania firmy. Jeżeli nie posiadasz jeszcze doświadczeń jako przedsiębiorca, najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie wybór jednoosobowej działalności gospodarczej. Dopilnuj również pozostałych kwestii prawnych – na stronie sklepu musi się znaleźć regulamin oraz informacje na temat polityki prywatności.

Wybierz oprogramowanie sklepu internetowego

Kluczową kwestią jeśli chodzi o tworzenie sklepu internetowego, jest wybór oprogramowania e-commerce. Możesz postawić zarówno na gotowe platformy do zarządzania sprzedażą online, jak i dedykowane rozwiązania stworzone od podstaw. Oprogramowanie sklepu internetowego powinno być wyposażone m.in. w następujące funkcje:

  1. Dodawanie opisów i zdjęć produktów – zadbaj o to, aby każdy opis był unikalny i przyciągający uwagę klientów,
  2. Nawiązywanie kontaktu online z klientem oraz dostawcami,
  3. Automatyczne zgłaszanie i weryfikowanie reklamacji,
  4. Analizowanie ruchu na stronie sklepu oraz aktywności podejmowanych przez Klientów,
  5. Zarządzanie systemem rabatowym.

Sprawdź również jak pozycjonować sklep internetowy: https://vestigio.agency/pl/blog/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/

Projekt graficzny oraz user experience

Twój sklep internetowy będzie sprzedawał jedynie pod warunkiem, że wyróżni się na tle bezpośredniej konkurencji. Projektowanie sklepów internetowych powinno więc uwzględniać unikalną szatę graficzną – dostosowaną do systemu identyfikacji wizualnej firmy. Pamiętaj również o chwytliwym i łatwym do zapamiętania tytule sklepu, dostosowaniu strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, a także spełnieniu norm User Experience. Klient musi mieć zapewnioną łatwą nawigację po stronie, aby mógł błyskawicznie odnaleźć interesujące go produkty, dodać je do koszyka i dokonać transakcji.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 1 Średnia: 5]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *