Czy własna agencja marketingowa to dobry pomysł na biznes?

Zakładanie własnej firmy zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, a jednak wiele osób gotowych jest je podjąć. Obecnie w Polsce działa blisko 5 mln firm, z których aż połowa to jednoosobowe działalności gospodarcze. Zaledwie 0,2% przedsiębiorstw to duże spółki. Oznacza to, że polska gospodarka opiera się na małych i średnich firmach. Podczas gdy niektóre branże trzymają się mocno niezależnie od sytuacji politycznej czy trendów (np. produkcja rolnicza), to większość biznesów podlega modzie i zapotrzebowanie na nie może się wahać. Obecnie do najpopularniejszych należą usługi z zakresu marketingu i reklamy. Czy zatem założenie własnej agencji może być dobrym pomysłem na biznes?

Własna agencja marketingowa – jakie będą twoje obowiązki?

Agencja marketingowa świadczy usługi związane nie tylko z marketingiem, ale także z reklamą oraz Public Relations. Najczęściej zgłaszają się do niej klienci, którzy chcą zaistnieć na rynku: wypromować swoją markę, nowy produkt, przejść rebranding lub ocieplić swój wizerunek.

Do zadań agencji marketingowej należy dopasowanie najlepszych środków dla każdego klienta. Należy brać pod uwagę wiele możliwości: reklamę w internecie, publikacje w prasie drukowanej i online, kampanie w mediach społecznościowych, w radiu i w telewizji, outdoor, a także zaproszenie do współpracy influencerów czy sporządzenie bazy wiedzy, użytecznej dla potencjalnych klientów. Możliwości jest bardzo wiele, dlatego też na agencji marketingowej spoczywa duża odpowiedzialność, co z kolei oznacza możliwość wypracowania naprawdę dobrych zarobków.

Jak założyć agencję marketingową?

Zakładanie agencji marketingowej nie odbiega od rozpoczynania działalności dowolnej innej firmy. Informację w postaci wypełnionego wniosku CEIDG-1 należy dostarczyć do urzędu gminy właściwego dla adresu działalności przedsiębiorstwa. Można to zrobić osobiście, za pośrednictwem poczty lub formularza online. We wniosku trzeba będzie wskazać m.in. nazwę firmy, główne obszary jej działalności oraz informację o ewentualnym zatrudnianiu pracowników.

Póki zleceń jest niewiele, możesz obsługiwać je samodzielnie. Najlepiej jednak pracować w zespole, w którym każdy odpowiada za coś innego. Nie można przecież być ekspertem w każdej dziedzinie. Dlatego też warto od razu zatrudnić przynajmniej kilku pracowników albo zdecydować się na spółkę z innymi przedsiębiorcami z branży.

Czy własna agencja reklamowa się opłaca?

To, czy agencja będzie przynosiła zyski, zależy wyłącznie od satysfakcji klientów. Marketing i reklama to obszary, w których informacje rozchodzą się błyskawicznie. Zadowoleni klienci będą rekomendować firmę znajomym, niezadowoleni szybko podzielą się opinią na portalach branżowych.

Jeśli jesteś dobry w swoim zawodzie, możesz liczyć na naprawdę spore zarobki, przekraczające zdecydowanie 10 tys. zł miesięcznie na rękę. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że zwłaszcza na początku nie będzie to praca od 8:00 do 16:00 – niejednokrotnie projekty są kończone nocami, a pod telefonem należy być dostępnym również w weekendy.

Gdzie zdobyć doświadczenie w marketingu i reklamie?

Nie podejmuj się zakładania agencji marketingowej, jeśli nie dysponujesz odpowiednim doświadczeniem. Najpierw poszukaj pracy w zawodzie. Najlepiej w tym celu wejść na GoWork.pl, gdzie masz dostęp do zawsze aktualnych ogłoszeń, ale także możesz zapoznać się z opiniami wystawianymi firmie zarówno przez pracowników, jak i przez klientów. Dzięki temu zyskujesz pewność, że szlify w tej niełatwej, ale ciekawej profesji, zdobędziesz u najlepszych.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *