Jak zostać zapamiętanym, czyli networking w pigułce

networking

Spotkania biznesowe, to nie tylko zwykła rozmowa w kawiarni czy restauracji, a wymiana wizytówek to coś więcej niż przekazanie kawałka papieru z numerem telefonu. Jak sprawić, żeby nasze dane kontaktowe nie zniknęły a osoba, której je przekazaliśmy z nich skorzystała? Co zrobić, żeby nawiązana relacja wpłynęła korzystnie na nasze działania? O tym poniżej.

Networking – czym jest?

To nic innego jak budowanie i podtrzymywanie relacji międzyludzkich, które są ważnym elementem biznesu. O networkingu mówimy, kiedy staramy się nawiązywać kontakt, relację z drugą osobą. Poznawanie przedsiębiorców, specjalistów czy ekspertów musimy traktować jako szansę przedstawienia naszej wizji biznesowej, ale nie tylko.

Nie możemy obawiać się udziałów w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach czy konferencjach, ponieważ to idealne okazje do nawiązania owocnych znajomości. Istotną rzeczą w networkingu jest autoprezentacja więc należy pamiętać, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. To nie może być monolog, a dialog, z którego obie strony dowiedzą się czym się zajmują, dzięki czemu szybko będzie można znaleźć wspólne mianowniki oraz ewentualne obszary do współpracy.

networking
Spotkania networkingowe to doskonały sposób na poznanie nowych osób i pozyskanie kontaktów z korzyścią dla obydwóch stron.

Co będę z tego miał?

Założeniem wszystkich działań, związanych z pozyskiwaniem kontaktu, jest deklaracja chęci współpracy bądź utrzymania relacji. Pozwala nam to na uzyskanie obustronnej korzyści. Nie ograniczajmy się do kontaktu z osobami tylko z naszej branży. Dzięki temu będziemy mieli większe szanse konfrontacji naszych planów, pomysłów w większej grupie. Ma to wpływ szczególnie na działalności, które zaczynają swoją przygodę w biznesie.

Nie zawsze mają one w swoim otoczeniu wszystkich specjalistów, którzy mogą służyć radą. Również bardzo często posiadają ograniczone zasoby finansowe na skorzystanie z profesjonalnych usług. Znajomość z księgową, prawnikiem czy prezesem firmy może zaowocować cennymi poradami lub wskazówkami, które przełożą się na sukces. Networking pozwala nam w prosty sposób pozyskać klienta bądź pracownika – mamy wtedy rekomendacje i wiarygodność z pierwszej ręki. Musimy pamiętać o tym, aby korzyści nie były tylko jednostronne, nauczmy się dzielić swoją wiedzą i opinią.

Jak być skutecznym?

Nie unikajmy możliwości uczestnictwa w wydarzeniach branżowych. Wszystkie spotkania, szkolenia sprzedażowe i nie tylko to doskonała okazja, aby poznawać nowych ludzi. Pamiętajmy, że każda nowo poznana osoba może wnieść coś nowego do naszego biznesu. Nie obawiajmy się przedstawienia swoich poglądów i nie zapomnijmy o tym, że nie każda krytyka jest krzywdząca. Najważniejsza zasada to – jak Cię widzą, tak Cię piszą. Pierwszego wrażenia nie można zrobić dwa razy.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *