Organizowanie konferencji – udowodnimy Ci, że ma to potencjał marketingowy!

Myśląc o marketingu, na ogół myślimy o różnego rodzaju reklamach w radiu, prasie, telewizji czy Internecie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, jak wielki potencjał promocyjny niosą ze sobą eventy – takie jak np. konferencje. Nie wierzysz? Przekonamy Cię!

Potencjał marketingowy organizacji konferencji

Konferencje kojarzą się na ogół z szeregiem wydatków ‒ i oczywiście jest w tym dużo prawdy! Wszystko bowiem kosztuje ‒ wynajęcie sali, zorganizowanie noclegu, wyżywienia, materiałów konferencyjnych czy też zaproszenie nieprzeciętnych gości. Dlatego też tym bardziej każdemu organizatorowi tego typu eventów powinno zależeć na maksymalnym wykorzystaniu zalet, jakie niesie z sobą samo wydarzenie.

Organizacja konferencji to wydatki, także na promocję samego wydarzenia. Dlatego też warto wykorzystać fakt, że przygotowujemy wydarzenie, które będzie także miało wartość dla innych i odpowiednio to rozgłosić. Oczywiście podstawą będzie tu odpowiednie powiązanie kanałów promocji konferencji z nami – organizatorami – w duchu ogólnie pojętego content marketingu. Niezbędne do tego jest oczywiście stworzenie i właściwe poprowadzenie profili w mediach społecznościowych, zainteresowanie wydarzeniem blogerów, użytkowników for internetowych czy też portali specjalistycznych. Aby jednak uzyskać odpowiedni efekt, nie wystarczy podać informacji o konferencji. Koniecznie trzeba zadbać o angażujące i specjalistyczne treści powiązane z tematyką eventu, które mogą też wywołać merytoryczne dyskusje jeszcze przed początkiem wydarzenia ‒ mówi specjalista z firmy salerezerwacje.pl.

Jak „sprzedać” konferencję?

Punktem kulminacyjnym organizacji konferencji są oczywiście same dni obrad. Mimo że wtedy nasza uwaga skoncentrowana jest głównie na samej realizacji wydarzenia, to koniecznie trzeba też pamiętać o promocji.

Przede wszystkim warto zauważyć, że zdecydowana większość osób zainteresowanych samym wydarzeniem nie będzie miała możliwości wzięcia w nim bezpośrednio udziału. Nawet największe sale konferencyjne nie pomieszczą kilku czy kilkunastu tysięcy fanów, którzy dzięki ciekawemu contentowi już polubili nasze profile w mediach społecznościowych. Problem ten można jednak całkiem łatwo rozwiązać poprzez internetowe transmisje na żywo z najciekawszych wykładów – czy nawet całych obrad.

Warto też wykorzystać  czas przed konferencją na zaproszenia dodatkowych gości związanych z branżą czy mediami. Osoby te na pewno bardzo chętnie poinformują o naszym wydarzeniu czy też sporządzą relacje, które potem trafią do najróżniejszych zakamarków Internetu, radia, telewizji czy gazet. Taki pozytywny szum medialny na pewno zdecydowanie ułatwi nam dalsze wykorzystanie sukcesu już zakończonego wydarzenia.

Po konferencji ‒ jak można skutecznie wykorzystać ten czas?

Sukces konferencji powinien być jednak nie końcem, lecz początkiem wykorzystania jej potencjału. Skoro bowiem wydarzenie się udało, to warto się nim chwalić!

Dobra konferencja może zapewnić nam promocję nawet przez kilka, kilkanaście miesięcy. Oczywiście długofalowy efekt nie zrobi się sam. Dlatego też warto zadbać o to, by dobra opinia o naszym wydarzeniu mogła efektywnie się rozprzestrzeniać. Aby to osiągnąć, przede wszystkim warto utrzymywać kontakt z prelegentami i uczestnikami. Warto prosić ich o rekomendacje, które będziemy mogli opublikować, czy recenzje wydarzenia na ich własnych kanałach komunikacji ‒ np. blogach. Doskonałym rozwiązaniem jest też udostępnianie wartościowego contentu powstałego w trakcie wydarzenia ‒ relacjonowane wykłady czy dyskusje mogą być z powodzeniem publikowane na naszych kanałach promocyjnych nawet wiele miesięcy po wydarzeniu ‒ dodaje specjalista z firmy salerezerwacje.pl.

Konferencja to wydatki, jednak jej organizacja na pewno może zwrócić się z nawiązką! Wystarczy tylko odpowiednio wykorzystać jej potencjał marketingowy, który pomoże przekonać każdego, że warto z nami współpracować. Nierzadko bowiem wyrobienie pozytywnej i silnej marki na rynku daje lepsze efekty niż tysiące złotych przeznaczone na plakaty, spoty czy ulotki.

 

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *