Chcesz wreszcie zrealizować plan, który rozwijał się w Twojej głowie od kilku miesięcy? Masz zamiar zainwestować w pozycjonowanie swojego sklepu on-line? Doskonale się składa! Zapoznaj się z naszymi wskazówkami, a będziesz wiedzieć, jakie kroki podjąć na początek.
Zawartość strony
O czym pamiętać rozpoczynając pozycjonowanie sklepu on-line?
W pierwszej kolejności musisz się zdecydować na to, kto będzie odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie kompleksowej strategii SEO. Czy chcesz cały proces przeprowadzić samodzielnie, czy może zastanawiasz się nad tym, aby to niezwykle odpowiedzialne zadanie zlecić innej osobie. Strzałem w dziesiątkę będzie agencja seo – na rynku znajdziesz wiele firm specjalizujących się w tej branży, może to być np. https://seolid.pl/.
Dlaczego samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego to nie jest dobry pomysł? Pozycjonowanie wymaga sporo czasu i jeszcze więcej umiejętności. Jeżeli nie posiadasz doświadczenie, to Twoje działanie nie będzie efektywne.
Pozycjonowanie w 2021 roku – o czym trzeba pamiętać?
Jeżeli posiadasz szczątkową wiedzę z zakresu SEO, którą zdobyłeś kilka lat temu, to miej na uwadze, że przez ten czas standardy związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych uległy znacznej rewolucji.
Współczesne SEO nijak się ma do farm linków, które były niezwykle popularne jeszcze kilkanaście lat wstecz. Obecne działania zmierzające do podniesienia widoczności sklepu internetowego w sieci, to nie tylko proces skupiający się na pozyskiwaniu odnośników z serwisów zewnętrznych, lecz także rozwinięty content marketing oraz liczne działania poboczne.
Czy optymalizacja sklepu jest faktycznie tak bardzo istotna?
Nowoczesne pozycjonowanie to w dużej mierze odpowiednia optymalizacja serwisu. Nie ma w tym stwierdzeniu ani grama przesady. Jeżeli nie zoptymalizujesz swojego sklepu internetowego, to nie będzie on przyjazny ani dla użytkowników, ani dla robotów wysyłanych przez Google.
Jaki wówczas będzie efekt?
Roboty przypiszą Twojemu sklepowi internetowemu raczej mierną ocenę, a użytkownicy, zamiast zapełniać swoje koszyki zakupowe, czym prędzej uciekną do konkurencji. Planując optymalizację sklepu uwzględnij w całym procesie zarówno optymalizację techniczną, której celem ma być m.in. poprawa szybkości ładowania się strony, jak i działania zmierzające do stworzenie lepszego contentu.