Ulotki i druki reklamowe, czyli niezawodny pomysł na biznes

Od wielu lat specjaliści z zakresu marketingu oraz reklamy przepowiadają upadek mediów drukowanych. Już na początku nowego milenium przewidywano szybkie zamknięcie papierowych dzienników ogólnokrajowych, a branża poligraficzna drżała o swoje przyszłe losy. Jednak żadne z tych założeń nie okazało się prawdą. Gazety mają się dobrze, a graficy i drukarze nie mogą narzekać na brak pracy.

Ulotki reklamowe – mimo stosunkowo małej skuteczności w porównaniu do reklamy w internecie – od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Dlaczego tak się dzieje?

Potencjał ulotek reklamowych a efektywność w biznesie

Dobrze zaprojektowana ulotka reklamowa na pewno nie zostanie niezauważona przez Twoich potencjalnych klientów. Jednak decydując się na dystrybucję materiałów marketingowych, każdy przedsiębiorca musi liczyć się z tym, że odzew na broszury drukowane waha się między 0,5 a 6%. To tak naprawdę niewiele, jednak odpowiedni projekt, przygotowanie i druk na dobrych jakościowo materiałach może zwiększyć zainteresowanie daną ofertą. Dlatego jeśli chcesz wykorzystać ulotki, broszury, a nawet foldery w swojej kampanii reklamowej, zwróć się o pomoc do specjalistów z branży reklamowej. Dzięki temu znacząco wzrosną Twoje szanse na sukces.

ulotki reklamowe

Drukowanie i projektowanie ulotek reklamowych – na co zwrócić uwagę?

Firmy, które działają w branży poligraficznej i na co dzień zajmują się produkcją materiałów reklamowych, posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, które warto wykorzystać tworząc własną kampanię. Przy pracy nad projektem ulotki najważniejszym aspektem jest zainteresowanie klienta danym produktem czy usługą. Dlatego tak istotne jest odpowiednie przygotowanie graficzne. Projektując druki reklamowe, powinniśmy sięgnąć także po znany od ponad wieku model AIDA.

A – attention, czyli przyciągniecie uwagi klienta;

I – interest, czyli wywołanie zainteresowania reklamowaną usługą lub produktem;

D – desire, czyli chęć zakupu, posiadania danej rzeczy;

A – action, czyli akcja lub inaczej pobudzenie do zakupu.

Dodatkowo niezbędne jest określenie odpowiedniej grupy docelowej, ponieważ ta informacja ma znaczący wpływ na ostateczny kształt Twojej reklamy. Jeśli chcesz promować badania wzroku dla seniorów, musisz zastosować prostą i stosunkowo dużą czcionkę. Wielkość napisów z kolei może mieć wpływ na ostateczny rozmiar Twojej ulotki.

Jeżeli prowadzisz ekskluzywny salon medycyny estetycznej, ulotka powinna być elegancka i oczywiście spójna ze stylistyką Twojej firmy. Dodatkowo jeśli zdecydujesz się na druk na grubym, kredowym papierze z dodatkowym złoceniem lub srebrzeniem, efekt będzie niesamowity.

Dystrybucja ulotek kluczem do sukcesu

Jeżeli masz już w ręku idealną ulotkę, czyli taką, która:

  • zainteresuje klienta,
  • jest oryginalnie i estetycznie zaprojektowana,
  • jest wydrukowana na odpowiednim papierze,
  • zawiera wszystkie niezbędne dane kontaktowe,

to czas zająć się dystrybucją. Nie jest najlepszym pomysłem wrzucanie ulotek do skrzynek w blokach – większość z nich ginie w natłoku inny materiałów reklamowych. Rozdawanie ich na ulicy przypadkowym przechodniom, także nie jest najlepszym rozwiązaniem. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że duża część Twoich ulotek trafi do osób, które nie są zainteresowane świadczonymi usługami i wyrzucą je do kosza.

Jak sprawić, aby ulotka reklamowa trafiła do odpowiedniego klienta?

Najlepszym sposobem jest dotarcie do grupy klientów, którzy mogą poszukiwać usług lub towarów które produkujesz. Jak to zrobić? Jeśli chcesz trafić do osób starszych z problemami wzroku, dobrym pomysłem będzie zostawienie pliku ulotek w pobliskim klubie seniora lub domu kultury. W trakcie wieczorów bingo, w których w większości biorą udział ludzie w wieku emerytalnym masz znacznie większe szanse na znalezienie klienta.

Natomiast jeśli prowadzisz salon medycyny estetycznej, swoje ulotki możesz zostawić w zaprzyjaźnionym gabinecie kosmetycznym lub w eleganckim butiku. To właśnie w tych miejscach prawdopodobnie trafisz na większe zainteresowanie Twoimi zabiegami.

Jeśli potrzebujesz naprawdę efektywnej reklamy drukowanej wejdź na Stempleks.pl – profesjonalnej firmy poligraficznej.

Podobne pomysły na własny biznes

1 Gwiazdka2 Gwiazdka3 Gwiazdka4 Gwiazdka5 Gwiazdka (Zagłosuj!)
Loading...

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *