Canva – łatwe projektowanie grafik dla mediów społecznościowych

Prowadzenie konta firmy w mediach społecznościowych jest związana z koniecznością regularnego dodawania treści. Jednak dobry post to nie tylko ciekawy tekst, ale równie ważne są dodawane treści wizualne. Zobacz, jak w prosty sposób tworzyć efektowne grafiki przy pomocy aplikacji Canva.

Canva jest programem graficznym, który swoją popularność zawdzięcza bardzo łatwej obsłudze. Za pomocą tej aplikacji, możemy tworzyć efektowne grafiki i infografiki na potrzeby prowadzonych kont w social mediach. Dzięki prostemu interfejsowi nawet osoby początkujące są w stanie zrealizować swoje projekty.

Większość oferowanych przez Canvę funkcji jest darmowa. Nawet osoby, które nie posiadają doświadczenia w tworzeniu treści wizualnych, nie powinny mieć problemu z obsługą tego narzędzia. Canva oferuje kilka przydatnych szablonów do tworzenia nowych projektów.

Dedykowane szablony dla różnych platform

To duże ułatwienie dla tych, którzy chcą sprawić, aby zamieszczane posty były atrakcyjne wizualnie. Wśród dostępnych szablonów tworzenia treści wizualnych na różne platformy w social mediach, można znaleźć między innymi:

  • Post Instagram,
  • Post animowany Instagram,
  • Relacja na Instagramie,
  • Reels Instagram,
  • Reklama Instagram,
  • Reklama wyświetlana w relacji na Instagramie,
  • Zdjęcie w tle na Facebooku,
  • Animowane zdjęcie w tle,
  • Post Facebook,
  • Reklama na Facebooku,
  • Zdjęcie w tle dla wydarzeń,
  • Wideo na Facebooku,
  • Logo sklepu,
  • Okładka sklepu,
  • Grafika kanału YouTube,
  • Baner LinkedIn,
  • Post Twitter,
  • Pin dla Pinterest.

Przeglądając dostępne szablony, należy skupić się na ich układzie, ponieważ elementy układu w kolejnych krokach będziemy zmieniać.  Jeżeli zależy nam na tym, aby publikowane grafiki nie przypominały tych, które użytkownicy mogli widzieć na innych profilach, należy dokonać kilku zmian.

Przygotowanie grafiki krok po kroku

Przygotowanie grafiki w zaawansowanych programach graficznych, dla większości osób bez doświadczenia byłoby bardzo trudne. Oprogramowanie takie jak Photoshop, może i udostępniają wiele rozwiązań, ale wiążą się z dodatkowym kosztem.

Jednocześnie obsługa tego programu wymaga zdobycia pewnych umiejętności samodzielnie. W przeciwnym wypadku możemy poszukać osoby, która ukończyła kurs grafiki lub posiada portfolio.

W pierwszym kroku zamieniamy szablonowe zdjęcia na własne materiały. Canva umożliwia zamieszczanie własnych obrazów. Jeżeli szablon zawiera więcej miejsc wykorzystujących grafiki lub jest ich zbyt mało, to możemy zmieniać ich ilość zgodnie z własnymi potrzebami.

Następny krok to praca nad treścią i czcionkami. Zaczynamy od dodania tekstu, aby sprawdzić, ile w rzeczywistości zajmuje on miejsca. Możemy zmienić czcionki użyte w danym szablonie. Nie wszystkie zawierają polskie znaki diakrytyczne, dlatego należy zwrócić uwagę na oznaczenia. Po wybraniu odpowiedniego fontu możemy przejść do określenia kolorów, kierując tym, aby tekst był dobrze czytelny.

W zakładce elementy znajdziemy wiele przydatnych narzędzi. Wśród nich znajdują się różne grafiki, proste kształty, wykresy, ramki, w których można umieszczać swoje obrazy, siatki. Część z tych elementów jest dostępne jako animacja, co może ożywić proste grafiki i sprawić, że będą przyciągać uwagę. Należy pamiętać, że ruchome obrazy należy pobrać we właściwym rozszerzeniu.

W trakcie edytowania projektu nie musimy się martwić, że części wizualne umieszczone są względem siebie nierówno, ponieważ przesuwając dowolny element, pojawiają się linie pomocnicze. Jest to bardzo przydatna opcja, pozwalająca na zachowanie harmonii w kompozycji tworzonego obrazu.

Canva z pewnością przyda się tym, którzy niedawno otworzyli firmę. Dzięki posiadaniu kont w social mediach możemy sprawić, że firma stanie się bardziej widoczna dla potencjalnych klientów.

Dodatkowe funkcje w wersji Pro

Jak już wcześniej wspomniano, większość funkcji Canva udostępnia swoim użytkownikom całkowicie bezpłatnie, co wystarcza do tworzenia efektownych obrazów. Wersja Pro jest opcją płatną, najważniejsze różnice przedstawiamy poniżej.

  • Identyfikacja wizualna marki, czyli możliwość zapisania zestawów kolorów, rodzajów czcionek, aby jeszcze szybciej tworzyć treści zgodne z ustalonymi dla firmy barwami. Dzięki tej funkcji w szybki sposób możemy edytować szablony, tak aby dostosować je do przyjętego schematu.
  • Usuwanie tła to proste narzędzie, które pozwoli automatycznie wymazać na przykład przestrzeń za postacią, którą chcemy wyciąć ze zdjęcia. Funkcja ta sprawia, że nie będą nam już niezbędne bardziej zaawansowane programy graficzne, aby móc wyłączyć z obrazu główny element.
  • Inteligentna zmiana wymiarów obrazu jest funkcją, która pozwala dowolnie zmienić rozmiar projektu, dostosowując go do rozmiarów wymaganych przez poszczególne platformy typu Instagram, Facebook. Jednocześnie obraz zachowuje właściwą kompozycję, a elementy nie stają się “rozciągnięte”.
  • Projektowanie całym zespołem dostarcza kilka przydatnych rozwiązań, umożliwiających efektywną pracę kilku osób w czasie rzeczywistym. Oprócz możliwości dokonywania zmian dostępna jest funkcja dodawania komentarzy. W wersji Pro nie ma limitu dla dodanych folderów.

Płatna wersja udostępnia obszerniejszą bibliotekę dla projektów. Znajdziemy tutaj między innymi dodatkowe szablony, czcionki, animacje. Koszt miesięcznej subskrypcji dla 5 osobowego zespołu to około 37,49zł. Zanim jednak zdecydujemy się na zakup, Canva udostępnia bezpłatny okres próbny.

Na pytanie, czy warto inwestować w rozszerzoną wersje, musimy sobie sami odpowiedzieć. Wiele zależy od indywidualnych potrzeb – od tego, jakie działania marketingowe planujemy podjąć w Internecie. Darmowa biblioteka udostępnia sporo różnorodnych elementów, które z pewnością będą wystarczające dla wielu twórców.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 1 Średnia: 5]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.