Czym są materiały POS?

materiały POS w marketingu

Reklama dźwignią handlu. Z tym powiedzeniem już nikt nawet nie próbuje dyskutować. Właściciele marek, producenci i usługodawcy, stosując różne zabiegi i strategie marketingowe, starają się za to dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. W dobie popularności reklamy internetowej papierowe formy promocji wciąż są obecne. Marketing wymaga zwiększenia widoczności produktu w przestrzeni handlowej. Zobacz, czym są materiały POS i dlaczego warto po nie sięgnąć.

Materiały POS – co kryje się pod tym pojęciem?

Materiały POS (nazwa pochodzi od ang. Point Of Sales Materials), określane również jako POSM, są drukowanymi materiałami promocyjnymi wspierającymi sprzedaż. Do materiałów POS zalicza się nie tylko te drukowane na papierze czy kartonie (makiety, ulotki, naklejki), ale także inne nośniki reklamowe, takie jak: stojaki na ulotki, wobblery, toppery, reklamy stojące, podświetlane i różnego rodzaju ekspozytory. Również dopychacze produktów, elementy umieszczane na końcu alei sklepowej czy tacki na produkty zaliczają się do tej kategorii. 

Jakie są zalety materiałów reklamowych POS?

Do najistotniejszych zalet materiałów reklamowych POS zalicza się aspekty takie jak:

  • możliwość łatwego i taniego docierania do masowego odbiorcy – producent materiałów POS może bez większego wysiłku dopasować wygląd i charakter elementów ekspozycyjnych do indywidualnych potrzeb I budżetu reklamodawcy;
  • umieszczanie reklamy produktu w jej naturalnym kontekście – w przestrzeni sklepu czy galerii handlowej;
  • stosunkowo niskie koszty – w porównaniu z reklamą w mediach tradycyjnych, w telewizji czy radiu, wydatki związane z umieszczeniem reklamy podświetlanej, stojaka na ulotki czy makiety produktu są nieduże;
  • zgodność z identyfikacją wizualną marki – materiały są przygotowane w taki sposób, aby jednoznacznie kojarzyły się z daną linią produktów; klient jest w stanie rozpoznać produkt już na pierwszy rzut oka – nawet z większej odległości;
  • łatwo dostrzegalne na dużej przestrzeni sklepowej – wyróżniają produkt na tle konkurencji i pomagają oddzielić go od reszty;
  • prostota wykonania i możliwość dopasowania do potrzeb reklamodawcy – dzięki temu, że produkcja materiałów POS opiera się na ogólnodostępnych technologiach przetwarzania, bazujących na plikach projektowych, cechuje się ona dużą szybkością wytwarzania. 

Do czego służą i gdzie się wykorzystuje materiały POS?

Materiały POS służą zwiększeniu świadomości marki wśród potencjalnych odbiorców, zaznajamiając ich z nowym produktem, a także pozwalają przyciągnąć uwagę klienta. Można spotkać je w punktach reklamy, w supermarketach i galeriach handlowych. 

Kto odpowiada za ich projektowanie i tworzenie?

Za projektowanie materiałów POS odpowiada profesjonalny grafik. Przeniesienie projektu na gotowy produkt jest zasługą agencji poligraficznej, która – dysponując wysokiej jakości drukarkami i ploterami – jest w stanie zaoferować najlepszy wydruk. Produkcja materiałów POS opiera się nie tylko na przygotowaniu szaty wizualnej, ale również na czynnościach technicznych, takich jak wykrawanie czy zaginanie struktury do pożądanego kształtu.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *