Posiadanie strony internetowej jest obowiązkowe, jeśli prowadzimy firmę czy przedsiębiorstwo usługowe. Większość potencjalnych klientów w pierwszej kolejności będzie nas szukało właśnie w Internecie. Jednak sama obecność w sieci nie przyniesie wymiernych korzyści, niezbędny jest marketing, który ma na celu sprawić, by strona była jak najbardziej widoczna.
Jest wiele rodzajów reklamowania w internecie, dobrze dobrana i zoptymalizowana forma jest w stanie znacznie zwiększyć ilość klientów i co za tym idzie, także obrotów firmy. Poniżej przedstawiamy formy reklamy oraz podpowiadamy, w jakiej branży się sprawdzą.
Pozycjonowanie stron internetowych – długoterminowa inwestycja
Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces, na który składa się szereg drobnych działań. Efekty mierzone są długoterminowo i, w zależności od branży, na pierwsze trzeba poczekać nawet kilka miesięcy. Głównym zadaniem pozycjonowania jest umieszczenie strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, czyli na pierwszej stronie, najlepiej w top 3 – pierwszy trzy organiczne wyniki.
Cały proces zaczyna się od przeprowadzanej optymalizacji strony. Działanie to służy eliminacji wszystkich błędów w technicznej strukturze strony, poprawy tekstów, nagłówków, czytelności, zwiększenie szybkości ładowania i wielu innych czynników, które wpływają na wygodę użytkowników oraz przychylność robotów Google.
Pozycjonowanie sprawdza się praktycznie w każdej branży. Oczywiście im jest bardziej konkurencyjna, tym trudniej osiągnąć zamierzony sukces, jednak w połączeniu z innymi formami reklamy, przynosić może bardzo dobre efekty. Ponadto warto wspomnieć także o pozycjonowaniu lokalnym, które sprawdza się szczególnie w przypadku firm usługowych.
Płatne formy reklamy – kampanie reklamowe Google Ads i reklamy w mediach społecznościowych
Branże z kategorii mediów, sztuki, kultury, mody czy szeroko pojętego beauty, bardzo dobrze radzą sobie w social mediach, dlatego właśnie dla firm tego typu idealnym rozwiązaniem będą reklamy w mediach społecznościowych, z których korzystają głównie młodzi ludzie. To właśnie oni są głównym targetem wymienionych branż i stanowią potencjalnych klientów.
Można także skorzystać z opcji oferowanej przez samą wyszukiwarkę. Kampanie reklamowe Google Ads pozwalają na bardzo precyzyjne określenie, na jakie słowa kluczowe ma pojawić się nasza strona i zoptymalizować ją w taki sposób, by użytkownik odnalazł dokładnie to, czego szukał.
Zaletom AdWords’a jest to, że rozliczana jest w formie PPC, czyli płaci się jedynie za rzeczywiste wejście na stronę, a nie samo wyświetlenie reklamy. To świetna propozycja dla sklepów, hurtowni internetowych, restauracji czy usług.
Dodaj komentarz