Formy reklamy w internecie – jak wybrać te właściwe dla Twojej firmy

Posiadanie strony internetowej jest obowiązkowe, jeśli prowadzimy firmę czy przedsiębiorstwo usługowe. Większość potencjalnych klientów w pierwszej kolejności będzie nas szukało właśnie w Internecie. Jednak sama obecność w sieci nie przyniesie wymiernych korzyści, niezbędny jest marketing, który ma na celu sprawić, by strona była jak najbardziej widoczna.

Jest wiele rodzajów reklamowania w internecie, dobrze dobrana i zoptymalizowana forma jest w stanie znacznie zwiększyć ilość klientów i co za tym idzie, także obrotów firmy. Poniżej przedstawiamy formy reklamy oraz podpowiadamy, w jakiej branży się sprawdzą.

Pozycjonowanie stron internetowych – długoterminowa inwestycja

Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces, na który składa się szereg drobnych działań. Efekty mierzone są długoterminowo i, w zależności od branży, na pierwsze trzeba poczekać nawet kilka miesięcy. Głównym zadaniem pozycjonowania jest umieszczenie strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, czyli na pierwszej stronie, najlepiej w top 3 – pierwszy trzy organiczne wyniki.

Cały proces zaczyna się od przeprowadzanej optymalizacji strony. Działanie to służy eliminacji wszystkich błędów w technicznej strukturze strony, poprawy tekstów, nagłówków, czytelności, zwiększenie szybkości ładowania i wielu innych czynników, które wpływają na wygodę użytkowników oraz przychylność robotów Google.

Pozycjonowanie sprawdza się praktycznie w każdej branży. Oczywiście im jest bardziej konkurencyjna, tym trudniej osiągnąć zamierzony sukces, jednak w połączeniu z innymi formami reklamy, przynosić może bardzo dobre efekty. Ponadto warto wspomnieć także o pozycjonowaniu lokalnym, które sprawdza się szczególnie w przypadku firm usługowych.

Płatne formy reklamy – kampanie reklamowe Google Ads i reklamy w mediach społecznościowych

Branże z kategorii mediów, sztuki, kultury, mody czy szeroko pojętego beauty, bardzo dobrze radzą sobie w social mediach, dlatego właśnie dla firm tego typu idealnym rozwiązaniem będą reklamy w mediach społecznościowych, z których korzystają głównie młodzi ludzie. To właśnie oni są głównym targetem wymienionych branż i stanowią potencjalnych klientów.

Można także skorzystać z opcji oferowanej przez samą wyszukiwarkę. Kampanie reklamowe Google Ads pozwalają na bardzo precyzyjne określenie, na jakie słowa kluczowe ma pojawić się nasza strona i zoptymalizować ją w taki sposób, by użytkownik odnalazł dokładnie to, czego szukał.

Zaletom AdWords’a jest to, że rozliczana jest w formie PPC, czyli płaci się jedynie za rzeczywiste wejście na stronę, a nie samo wyświetlenie reklamy. To świetna propozycja dla sklepów, hurtowni internetowych, restauracji czy usług.

Podobne pomysły na własny biznes

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *