Jak szybko sprawdzić czy pomysł na biznes jest dobry? [Infografika]

Masz pomysł na biznes i chciałbyś go zrealizować? Poznaj najpierw sposób na to jak szybko sprawdzić czy pomysł na biznes jest dobry?

Zanim włączysz tę stronę lub pójdziesz do Urzędu zarejestrować firmę, zastanów się i odpowiedz na 3 ważne pytania.

Nie wiesz ile czasu potrzeba żeby sprawdzić czy pomysł na biznes jest dobry.

Okazuje się, że 10 minut.

Tyle czasu wystarczy według Janet J. Kraus na to by odpowiedzieć na 3 kluczowe pytania dotyczące planowanej przez nas oferty.

Janet jest wykładowcą na wydziale Zarządzania dla Przedsiębiorców w Harvard Business School. Jest również założycielką firmy projektującej bieliznę damską – Peach.

Według niej, aby dowiedzieć się czy dany pomysł jest dobry należy odpowiedzieć na 3 poniższe pytania:

  1. Czy twój pomysł jest jak TLEN?

    Czy klienci są od niego uzależnieni? Czy twoje produkty i usługi są niezbędne do przeżycia? Typowymi produktami są żywność, środki czystości, odzież, obuwie, mieszkanie, podstawowe usługi.
    W przypadku firm takimi produktami są narzędzia i materiały zużywane do wytwarzania własnych produktów, podstawowe usługi np. komunikacyjne, transportowe, finansowe i ubezpieczeniowe, a także materiały biurowe i usługi reklamowe np. promocja firmy w internecie.

  2. Czy twój pomysł jest jak ASPIRYNA?

    Czy twój produkt łagodzi ból? Produkty, które są jak aspiryna są prawie jak tlen, ale można bez nich wytrzymać. Jako przykład można podać kawę, bez której niektórzy nie mogą wytrwać nawet kilka godzin.
    Dla firm taką aspiryną mogą być specjalistyczne usługi reklamowe np. pozycjonowanie strony w Google, albo prowadzenie księgowości, ponieważ przedsiębiorca może samodzielnie to robić,

  3. Czy twój pomysł jest jak BIŻUTERIA?

    Czy twój produkt przekłada się na to, że klient czuje się bardzo zadowolony? Czy czuje się wyróżniony i wyjątkowo, tak gdyby najbardziej luksusową biżuterię?
    Do takich produktów można zaliczyć wiele produktów tzw. premium, o podwyższonym standardzie nie dostępne dla wszystkich. Mogą to być drogie produkty spożywcze, zegarki, gadżety elektroniczne, samochody, ale również usługi.
    Dla firm mogą to być np. członkostwo w elitarnym klubie lub stowarzyszeniu, a także luksusowe pojazdy firmowe. 
    Produkty te nie są niezbędne, ale czasem uzależniające. Dlatego można do nich zaliczyć również filmy i gry mobilne i wideo, a nawet luksusowe słodycze.

Teraz pewnie zastanawiasz się jak dopasować swój pomysł do jednego z powyższych aspektów.

I czy to możliwe by pomysł pasował do wszystkich trzech?

TAK.

Wtedy właśnie mamy do czynienia z dobrym pomysłem na biznes.

Zobacz również: Jak znaleźć dobry pomysł na biznes?

Pomyśl o swoim smartfonie.

  1. Jest jak tlen bo korzystasz z telefonu, e-maila i messengera by kontaktować się z rodziną, przyjaciółmi, a także z klientami i dostawcami.
  2. Jest jak aspiryna bo korzystasz z aplikacji, które ułatwiają Ci życie (wysyłanie plików, zakupy online) i prowadzenie biznesu (np. wystawianie faktur, księgowanie).
  3. Jest jak biżuteria bo masz dostęp do rozrywki (w postaci filmów, muzyki i gier), albo po prostu masz iPhona ;).

Infografika: Jak szybko sprawdzić czy pomysł na biznes jest dobry?

Jak szybko sprawdzić czy pomysł na biznes jest dobry

Infografika – Jak szybko sprawdzić czy pomysł na biznes jest dobry? Jeśli chcesz ją wstawić na swoim blogu, proszę bardzo nie zapomnij tylko wstawić info o autorze i linku. Z góry dziękuję.

Jeśli posiadasz już wybrany pomysł na biznes odpowiedz na powyższe pytania. Dowiesz się czy masz już TEN pomysł. 

Jeśli nie masz, sprawdź jeden z poniższych artykułów:

Możesz również skorzystać z mojej propozycji pomocy w znalezieniu idealnego pomysłu na biznes.

 

Jeśli spodobała Ci się infografika
Jak szybko sprawdzić czy pomysł na biznes jest dobry 
podziel się nią ze znajomymi!

 

 

Jeśli chcesz ją wstawić na swoim blogu, proszę bardzo nie zapomnij tylko wstawić info o autorze i linku. Z góry dziękuję.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 1 Średnia: 5]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *